شناسهٔ خبر: 31322578 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند

نمایندگی لرستان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

دکتر سعید فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده که ۳۰ درصد آموزش‌ها مهارتی باشد که در حال حاضر این میزان ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی مهارت‌آفرین است، تصریح کرد: دانشجویانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند مهارت‌آفرین بوده و بیکاری کمتری نسبت به سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر دارند به گونه‌ای که ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان ما جذب بازار کار می‌شوند.

فرح‌بخش اضافه کرد: در دوران انقلاب یک مجتمع آموزش عالی در استان داشتیم که وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز بود و امروز به جایی رسیدیم که در استان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایجاد شده و زمینه‌های رشد و تعالی از لحاظ علمی فراهم شده و نیاز است بسترهای اقتصادی لازم در لرستان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در حال حاضر منابع استانی کافی و متخصص تربیت کردیم و چنانچه زمینه‌های اقتصادی و صنعتی در لرستان ایجاد شود می‌توان از این ظرفیت نیروی انسانی بهره ببریم و از این منابع در راستای جذب سرمایه‌گذار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه لرستان استانی فرهنگی است و به لحاظ گردشگری پتانسیل‌های لازم را دارد، تصریح کرد: در این استان ظرفیت‌های بسیار خوب منابع طبیعی و تاریخی وجود دارد و می‌توان با داشتن برنامه‌های بلندمدت و جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد اشتغال تلاش کرد، لرستان می‌تواند جزو ۵ استان برتر گردشگری کشور باشند و در راستای توسعه گردشگری سند جامعی تدوین کرد و چنانچه سندی باشد باید بازنگری شود.

فرح بخش گفت: با طراحی سند جامع گردشگری و با تحقق و اجرای آن می‌توان مشکل اشتغال استان را در یک پروسه ۱۰ ساله حل و فصل کرد.

وی بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان آموزش‌هایی در حوزه گردشگری و هتلداری نیرو تربیت کردیم و آمادگی داریم در بخش‌های مختلف اقتصادی استان نیروهای کارآفرین تربیت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما