شناسهٔ خبر: 31322481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه پردیس: ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی در کشور داریم

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس در مسجد الغدیر اظهار داشت: تحریم های اقتصادی برای مردم ما

صاحب‌خبر - به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس در مسجد الغدیر اظهار داشت: تحریم های اقتصادی برای مردم ما تبدیل به فرصت های طلایی شده است، پیشرفت های علمی جوانان دانشمند کشور ما با بیشتر شدن فشار اقتصادی و افزایش تحریم ها شکوفاتر می‌شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: در سیاست خارجی نگاهمان به شرق و کشورهای همسایه های نزدیک باشد زیرا کشورهای غربی ‌قابل اعتماد نیستند.
امام جمعه شهر پردیس گفت: کشور چین بعد از آمریکا دومین قدرت اقتصادی دنیا محسوب می‌شود، امروز آمریکا در حدود 22 هزار تریلیون دلار به چین بدهکار است و چین بدون توجه به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا برای خرید یک سوم نفت ایران اعلام آمادگی کرده است.
توسلی افزود: ما با کشورهای آسیای میانه، آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکیه ارتباط تجاری خوبی می توانیم برقرار کنیم، کشور ژاپن تحت تاثیر سیاستهای آمریکا است و شریک تجاری خوبی برای ما محسوب نمی شود و از سوی دیگر پاکستان هم با تاثیر پذیری از سیاست های آمریکا و عربستان با ما ارتباط تجاری ندارد.
توسلی با اشاره به از دست دادن بازار جهانی فرش اظهار داشت: بنا به دلایل مختلف بازار جهانی قالی را از دست دادیم و باید بر روی صادراتی که برای ما ارز آوری به همراه داشه باشد تمرکز کنیم.
امام جمعه شهر پردیس عنوان کرد: در حوزه صادرات دارو 80 میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم و با برنامه ریزی درست و دقیق می توانیم این درآمد ارزی را به 120 میلیون دلار افزایش بدهیم و از ظرفیت‌های اقتصادی داخل کشوربهتر استفاده کنیم.
وی گفت: بیانیه مقام معظم رهبری در 7 محور به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پیام های زیادی برای ما دارد، در این بیانیه جوانان معجزه آفرینان ایران اسلامی در روزهای انقلاب، دفاع مقدس و در تحقیقات علمی و فناوری، رشته‌های نرم افزاری و علوم هسته ای معرفی شدند.
امام جمعه شهر پردیس گفت : متوسط سن دانشمندان ایرانی در علوم مختلف 32 تا 35 سال است ، همه ما موظفیم به جوانان میدان بدهیم و از آنها در عرصه های مختلف جامعه حمایت کنیم.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام

نظر شما