شناسهٔ خبر: 31322438 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در راستای گسترش همکاری؛

ایران و هند تفاهمنامه 2 میلیون دلاری کارآفرینی امضا کردند

همکاری‌های ایران و هند در حوزه کارآفرینی با امضای تفاهمنامه ای به ارزش 2 میلیون دلار گسترش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، از تارنمای صندوق کارآفرینی امید، این تفاهمنامه دیروز (دوم اسفند) در حیدرآباد هند به امضای «اصغر نورالله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید جمهوری اسلامی ایران و «سانیل شوکلا» رییس موسسه توسعه کارآفرینی هند، رسید.

بر اساس این تفاهمنامه که در حاشیه کنفرانس دوسالانه بین المللی توسعه کارآفرینی در هند امضا شد، مرکز تخصصی کارآفرینی کسب و کارهای خرد و کوچک هند- ایران در تهران ایجاد می‌شود. برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی، تبادل دانش برای شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی، اجرای برنامه‌های توسعه کارآفرینی و تامین مالی خرد از وظایف این مرکز است.

هند از موفق ترین کشورها در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک در جهان به شمار می‌رود و اجرای این تفاهمنامه می‌تواند به استفاده از تجربیات این کشور در توسعه کارآفرینی، سیستم تامین مالی کسب و کارهای خرد و کوچک بویزه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها و کمتربرخوردار در ایران منجر شود.

«علی ربیعی» رییس هیات مدیره صندوق، هیات ایرانی را در این سفر سرپرستی می کند.

رایزنی با مدیرعامل بانک توسعه صنایع کوچک هند، مدیرعامل بانک تعاون هند، مدیرعامل بانک توسعه کشاورزی هند و مدیرعامل بانک زنان هند از دیگر برنامه های این سفر بود.

نظر شما