شناسهٔ خبر: 31322393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه پردیس: ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی در کشور داریم

تهران- ایرنا- امام جمعه شهر پردیس گفت: ظرفیت های اقتصادی بسیار بالایی در داخل کشور داریم اما از آنها استفاده نمی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس در مسجد الغدیر اظهار داشت: تحریم های اقتصادی برای مردم ما تبدیل به فرصت های طلایی شده است، پیشرفت های علمی جوانان دانشمند کشور ما با بیشتر شدن فشار اقتصادی و افزایش تحریم ها شکوفاتر می‌شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: در سیاست خارجی نگاهمان به شرق و کشورهای همسایه های نزدیک باشد زیرا کشورهای غربی ‌قابل اعتماد نیستند.
امام جمعه شهر پردیس گفت: کشور چین بعد از آمریکا دومین قدرت اقتصادی دنیا محسوب می‌شود، امروز آمریکا در حدود 22 هزار تریلیون دلار به چین بدهکار است و چین بدون توجه به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا برای خرید یک سوم نفت ایران اعلام آمادگی کرده است.
توسلی افزود: ما با کشورهای آسیای میانه، آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکیه ارتباط تجاری خوبی می توانیم برقرار کنیم، کشور ژاپن تحت تاثیر سیاستهای آمریکا است و شریک تجاری خوبی برای ما محسوب نمی شود و از سوی دیگر پاکستان هم با تاثیر پذیری از سیاست های آمریکا و عربستان با ما ارتباط تجاری ندارد.
توسلی با اشاره به از دست دادن بازار جهانی فرش اظهار داشت: بنا به دلایل مختلف بازار جهانی قالی را از دست دادیم و باید بر روی صادراتی که برای ما ارز آوری به همراه داشه باشد تمرکز کنیم.
امام جمعه شهر پردیس عنوان کرد: در حوزه صادرات دارو 80 میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم و با برنامه ریزی درست و دقیق می توانیم این درآمد ارزی را به 120 میلیون دلار افزایش بدهیم و از ظرفیت‌های اقتصادی داخل کشوربهتر استفاده کنیم.
وی گفت: بیانیه مقام معظم رهبری در 7 محور به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پیام های زیادی برای ما دارد، در این بیانیه جوانان معجزه آفرینان ایران اسلامی در روزهای انقلاب، دفاع مقدس و در تحقیقات علمی و فناوری، رشته‌های نرم افزاری و علوم هسته ای معرفی شدند.
امام جمعه شهر پردیس گفت : متوسط سن دانشمندان ایرانی در علوم مختلف 32 تا 35 سال است ، همه ما موظفیم به جوانان میدان بدهیم و از آنها در عرصه های مختلف جامعه حمایت کنیم.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348

نظر شما