شناسهٔ خبر: 31322217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بدعهدی اروپایی‌ها سابقه طولانی دارد/ افتتاح فاز سوم ستاره خلیج‌فارس، لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: افتتاح فاز سوم ستاره خلیج‌فارس، به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان و مهم‌ترین طرح راهبردی صنعت نفت، لبیک سپاه به بیانیه گام دوم انقلاب بود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «شهاب‌الدین میهن‌پرست»، امام‌جمعه شهر چوار، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، با اشاره به خطبه بیست و دوم کتاب شریف نهج‌البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرمایند آگاه باشید، شیطان حزب خود را بسیج کرده و سپاهش را گردآورده است تا بار دیگر، ظلم و ستم به وطنش بازگردد و باطل، به جایگاه نخستینش رسد. به خدا سوگند، هیچ کار خلافی از من سراغ ندارند و انصاف و را میان من و خود، حاکم نکرده‌اند.

 

وی افزود: حضرت امام علی (ع) می‌فرمایند که پیمان‌شکنان، در این قضاوت‌های عجولانه خود، هرگز راه انصاف را پیش نگرفتند، بلکه به‌دروغ و تهمت‌های آشکار متوسل گشتند، البته این رفتار، هنگامی‌که پای منافع نامشروع شخصی به میان آید، غیرمنتظره نیست و در عصر خود، نمونه‌های آن را فراوان مشاهده می‌کنیم و سردمداران سیاست‌های جور و ظلم در جهان، از هیچ دروغی و تهمتی برای رسیدن به منافع نامشروع خویش ابا ندارند.

 

امام جمعه چوار، تصریح کرد: آنچه در تعبیر امام (ع) آمده است اشاره لطیف به چیزی که در قرآن مجید در آخر سوره مجادله آمده است دارد، در آنجا، انسان‌های را به دو گروه «حزب‌الله» و «حزب شیطان» تقسیم می‌کند و نشانه اصلی حزب‌الله را «حب فی الله» دوست داشتن خدا و «بغض فی الله» دشمنی داشتن برای خدا می‌شمارد و ضمن بیان این حقیقت که مؤمنان راستین، هرگز با دشمنان خدا رابطه و مودت و دستی برقرار نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، تصریح کرد: در مقابل، گروهی هستند که برای حفظ منافع خویش، رابطه دوستی با دشمنان خدا برقرار می‌کنند و راه نفاق و دورویی را پیش می‌گیرند و تکیه‌بر قدرت و اموال خود می‌کنند و در میان بندگان خدا، تخم ظلم و فساد می‌پاشند که قرآن کریم در مورد آن‌ها می‌فرماید شیطان بر آن‌ها چیره شده و یاد خدا را از خاطر آن‌ها برده است.

 

وی، تصریح کرد: وجود این دو حزب، مخصوص زمان نزول قرآن کریم و عصر پیامبر (ص) نبوده و بلکه در هر عصر و زمانی، به اشکال مختلف ظاهر می‌شوند و اگر نگاهی به جهان امروز بیفکنیم به‌روشنی می‌بینیم که این دو حزب، در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند و همه‌جا، حزب شیطان، با تکیه‌بر قدرت و زور و ثروت و نقشه‌های شوم خود، پاشیدن ظلم و جور و فساد مشغول است و حزب‌الله نیز با تکیه‌بر ارزش‌های الهی، حتی در مواردی با دست‌خالی، در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند.

 

امام‌جمعه شهر چوار، در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار 29 بهمن با هزاران تن از مردم آذربایجان شرقی، به چند نکته مهم و کلیدی اشاره کردند که تشکر دوباره از ملت ایران برای حضور کم‌نظیر در راهپیمایی 22 بهمن، پرداختن به مقوله امنیت در سایه جان‌فشانی نیروهای مسلح با اشاره به شهادت 27 تن از نیروهای جان‌برکف سپاه و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و امید وافر به آینده درخشان و روبه‌پیشرفت انقلاب اسلامی ازجمله موضوعات مهم این دیدار بود.

 

وی، بیان کرد: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بخشی از سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به موضوع ایران پرداخت و ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکی بین اروپا و آمریکا در خصوص ایران تصریح کرد که هدف نهایی هر دو طرف در خصوص مواجهه با جمهوری اسلامی ایران یکی است.

 

امام‌جمعه شهر چوار، یادآور شد: بدعهدی و خدعه اروپا مربوط به این چند ماه و چند سال نیست و سابقه‌ای طولانی و مفصل دارد، یک نمونه آن مذاکرات اوایل دهه 80 با تروئیکای اروپا سه کشور انگلیس فرانسه و آلمان درباره مسائل هسته‌ای است که منجر به توافق سعدآباد شد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست در ادامه با اشاره به اینکه افتتاح فاز سوم ستاره خلیج‌فارس، لبیک سپاه به بیانیه گام دوم انقلاب بود، افزود: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان و مهم‌ترین طرح راهبردی صنعت نفت بعد از پارس جنوبی است که فاز اول این پالایشگاه در اردیبهشت‌ماه سال 96 و دومین فاز آن هفتم تیرماه امسال و در کمتر از 9 ماه، فاز سوم این پالایشگاه به همت قرارگاه سازندگی سپاه همانند دو فاز افتتاح‌شده توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

 

وی، در ادامه گفت: ولی عهد عربستان با سفر به پاکستان سعی دارد برنامه‌های ضد امنیتی خود علیه ایران را با شدت بیشتری دنبال کند، بحران اقتصادی پاکستان باعث شده تا بن سلمان با یک قرارداد سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری به‌نوعی اسلام‌آباد را وام‌دار خود کند.

 

امام‌جمعه شهر چوار، تصریح کرد: بین همسایگانی که دورتادور ایران را احاطه کرده‌اند، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین همسایگان که اتحاد آن با ایران می‌تواند ضربه‌های سنگینی به غرب و دست‌نشانده‌های دول غربی در منطقه بزند، پاکستان است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، خاطرنشان کرد: تنها یک هفته از حماسه 22 بهمن گذشته که خودروسازان داخلی دست به‌پیش فروش کردن محصولات خود کردند که این نشانه یک توطئه جدید خودروسازان در حق مردم و مملکت است، این روند به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و شخص وزیر صنعت مسئول است و باید پاسخ دهد البته قوه قضائیه باید به‌شدت با این روند برخورد قضایی کند و جلوی این نابسمانی را بگیرد.

نظر شما