شناسهٔ خبر: 31321924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری دومین جشنواره استانی داستان و نمایشنامه‌نویسی در هرسین

دومین جشنواره استانی داستان و نمایشنامه‌نویسی هرسین (ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب اسلامی) در شهرستان هرسین برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دومین جشنواره استانی داستان و نمایشنامه‌نویسی هرسین (ویژه برنامه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی) در شهرستان هرسین در اسفند 97 برگزار خواهد شد.

در نشستی که با حضور امام جمعه کرمانشاه، فرماندار، شهردار و شورای شهر شهرستان هرسین و مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، از پوستر جشنواره استانی داستان هرسین رونمایی شد.

در این نشست آیت  الله مصطفی علماء، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خدا را شاکریم که دهه پنجم انقلاب هستیم و تلاش جهادی حوزه فرهنگ استان در شهرستان هرسین جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان هرسین هم با ابراز خرسندی از این اتفاق بیان داشت: بسیار خوشحالیم از اینکه شهرستان هرسین برای دومین سال متوالی میزبان این جشنواره است.

او افزود: همچنین بابت برگزاری تئاتر خیابانی (آسیب‌های اجتماعی) خرسندیم و با همه امکانات شهرستان تلاش می کنیم که هرسین به جایگاه واقعی فرهنگی و هنری خود برسد.

فرماندار هرسین گفت: این مهم می‌تواند کمک کند به غنای فرهنگ و هنر شهرستان هرسین و این جشنواره فرصت مناسبی است و فرهنگ و هنر می‌تواند عامل اصلی پیگیری از جرم و بزهکاری باشد که همین جا از جناب جعفری و همکاران ایشان تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام دکتر رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و هنر اداره ارشاد اسلامی نیز گفت: 50 اثر در حوزه داستان و نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین اولویت های ما در دوران خدمت در حوزه ارشاد، بحث شهرستان محوری و تمرکززدایی بوده است

او افزود: در هر شهرستان دو یا سه برنامه تعریف شده وجود دارد و ایجاد دبیرخانه برای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار ما بوده که با ایجاد خانه‌های جدید رمق تازه ایی به حوزه فرهنگ و هنر داده شده است

دکتر پریسا محمدی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهارداشت: با تلاش همه جانبه مدیران شهرستان و مجموعه فرهنگ و هنر استان، شهرستان هرسین از برترین شهرستان‌ها در حوزه نویسندگی است خیلی از موضوع‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره در بخش حقوق شهروندی و توسعه شهری در آینده بازخورد مناسبی خواهد داشت.

او افزود: ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخانی می‌تواند شهر هرسین را به پویایی رساند و این امر امکان‌پذیر نیست مگر با همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی.

مظفر تیموری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این باره گفت: این جشنواره در چهار بخش داستان و داستان کوتاه، نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای، نوجوان و به مناسبت جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی بخش ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌گردد.

او افزود: دریافت آثار در این جشنواره جهت حمایت از محیط‌زیست و جلوگیری از قطع درختان به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و نویسندگان تا پایان بهمن فرصت ارسال آثار را دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در بخش داستان کوتاه و نمایشنامه موضوعات آزاد می‌باشد اما اولویت‌ها ترویج فرهنگ مطالعه، شهر و حقوق شهروندی، شادی و امید، صلح و دوستی، مهربانی با طبیعت، حفاظت از محیط‌زیست، جهان به دور از خشونت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، ترویج فرهنگ گفتگو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در اولویت پذیرش خواهند بود.

گفتنی است؛ این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، فرمانداری و ادارات و هنرمندان شهرستان هرسین برگزار خواهد شد.

در پایان توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از امام جمعه محترم کرمانشاه، فرماندار، شهر و شورای شهر شهرستان هرسین تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما