شناسهٔ خبر: 31321806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چکیده اخبار نمازجمعه استانها+ لینک کامل خبر

هیچکس حق ندارد به سپاه کنایه بزند

71127

همزمان با نماز سیاسی عبادی روز جمعه تهران در تمام استانهای کشور مردم همیشه در صحنه گرد هم آمدند و نمازجمعه را با شکوهتر از همیشه اجرا کردند در خطبه های این هفته نمازجمعه نمایندگان ولی فقیه استانها به بیان موضوعات مهمی از جمله ولادت حضرت فاطمه و روز زن، بیانات مقام معظم رهبری، امر به معرف و نهی از منکر، نقش جوانان در جامعه، درگذشت آیت الله مومن و اقتصاد مقاومتی پرداختند. در ادامه چکیده اخبار نمازجمعه را می خوانیم لازم به توضیح است خوانندگان می توانند از طریق لینک خبر به بخش کامل خبر نمازجمعه استان مورد نظر خود نیز دسترسی پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تسلیت فقدان آیت الله مومن از فقهای شورای نگهبان به ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اشاره کرد و گفت: اصل وجود حضرت زهرا(س) بهشتی بود و عظمت این بانو در جهان اسلام بی مانند است.

وی گفت: البته با کمال تاسف از شخصیت این بانوی بزرگ غافل باشیم و زنان مسلمان و شیعه از سیره آن حضرت فاصله گرفتند، حضرت زهرا(س) همسری شایسته و مادری نمونه است، که باید الگوی زنان قرار بگیرد، اگر از سیره حضرت زهرا(س) دور و به غرب و فرهنگ غربی نزدیک شویم و از حجاب، حیا و عفت فاطمی دور باشیم، می بینیم، که زن که موجودی ارزشمند است، تبدیل به انگل جامعه می شود و نگاه‌ها به او حیوانی خواهد بود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز مدگرایی و خودآرایی برای تبدیل زن شیعه ایرانی به بازار مصرف لوازم آرایش شرکت‌های غربی و صهیونیستی و به هلاکت کشیدن او در جامعه را به عنوان تلاش دشمنان شاهد هستیم، که در جنگ نرم انجام می شود.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس‌های پاره برای زنان و مردان ننگ است، خودآرایی ها و پوشش‌های محرک برای زنان مایه تاسف است و برای مردان بی غیرت آنها مایه حیرت است، چطور یک مرد به همسر و یا دختر خود اجازه می دهد، اینگونه در مقابل دید نامحرمان قرار گیرد، البته مسئولان ذیربط گویا هیچ وظیفه‌ای ندارند و گویا قیامت و پرسشی نیست و میزی که پشت آن نشسته اند، به برکت خون شهدا بنا نشده است.

خطیب جمعه ورامین با طرح این پرسش که چرا برخی از مردم اینقدر در وادی شهوات، تجملات و بی غیرتی‌ها غرق شده‌اند، گفت: به خود بیاییم، وظیفه همگان، به ویژه زنان و بانوان مومن و پاکدامن که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند، در این زمینه سنگین است، باید آستین‌ها را  برای حفظ جامعه بالا زد.

وی سالروز ولادت امام خمینی(ره) را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: امام(ره) ودیعه الهی و ذخیره پروردگار برای زمان ما بود، ما هنوز امام را آنگونه که باید نشناختیم، زندگی ایشان در تمام ابعاد الهی بود و می بایست برای همیشه الگوی ما باشد، مراقب باشیم، برخی افراد کوته فکر سیاسی و وادادگانی که هرچه دارند، به برکت امام(ره) و شهداست، راه و خط امام را تحریف کنند، راه و خط امام امروز همان راه و خط مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تسلیت فقدان آیت الله مومن از فقهای شورای نگهبان به ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اشاره کرد و گفت: اصل وجود حضرت زهرا(س) بهشتی بود و عظمت این بانو در جهان اسلام بی مانند است.

وی گفت: البته با کمال تاسف از شخصیت این بانوی بزرگ غافل باشیم و زنان مسلمان و شیعه از سیره آن حضرت فاصله گرفتند، حضرت زهرا(س) همسری شایسته و مادری نمونه است، که باید الگوی زنان قرار بگیرد، اگر از سیره حضرت زهرا(س) دور و به غرب و فرهنگ غربی نزدیک شویم و از حجاب، حیا و عفت فاطمی دور باشیم، می بینیم، که زن که موجودی ارزشمند است، تبدیل به انگل جامعه می شود و نگاه ها به او حیوانی خواهد بود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز مدگرایی و خودآرایی برای تبدیل زن شیعه ایرانی به بازار مصرف لوازم آرایش شرکت های غربی و صهیونیستی و به هلاکت کشیدن او در جامعه را به عنوان تلاش دشمنان شاهد هستیم، که در جنگ نرم انجام می شود.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس های پاره برای زنان و مردان ننگ است، خودآرایی ها و پوشش های محرک برای زنان مایه تاسف است و برای مردان بی غیرت آن ها مایه حیرت است، چطور یک مرد به همسر و یا دختر خود اجازه می دهد، اینگونه در مقابل دید نامحرمان قرار گیرد، البته مسئولان ذیربط گویا هیچ وظیفه ای ندارند و گویا قیامت و پرسشی نیست و میزی که پشت آن نشسته اند، به برکت خون شهدا بنا نشده است.

خطیب جمعه ورامین با طرح این پرسش که چرا برخی از مردم اینقدر در وادی شهوات، تجملات و بی غیرتی ها غرق شده اند، گفت: به خود بیاییم، وظیفه همگان، به ویژه زنان و بانوان مومن و پاکدامن که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند، در این زمینه سنگین است، باید آستین ها را بالا زد و برای حفظ جامعه بالا زد.

وی سالروز ولادت امام خمینی(ره) را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: امام(ره) ودیعه الهی و ذخیره پروردگار برای زمان ما بود، ما هنوز امام را آنگونه که باید نشناختیم، زندگی ایشان در تمام ابعاد الهی بود و می بایست برای همیشه الگوی ما باشد، مراقب باشیم، برخی افراد کوته فکر سیاسی و وادادگانی که هرچه دارند، به برکت امام(ره) و شهداست، راه و خط امام را تحریف کنند، راه و خط امام امروز همان راه و خط مقام معظم رهبری است.

محمودی سپس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این بیانیه حدود ۴۰ بار جوانان مورد خطاب قرار گرفتند، باید جوانان، تشکل های انقلابی و آتش به اختیار با چنگ و دندان از این بیانیه پاسداری و آن را تحلیل، تبلیغ و مطالبه کنند، چرا که تجربه گذشته و موراد مشابه نشان داده که برخی دستگاه های کشور انگیزه پیگیری این موارد را ندارند و آن را پس از مدتی مسکوت می گذارند.

وی با بیان این که ملت ایران گام اول را با اقتدار برداشته است، گفت: باید گام دوم را نیز با اقتدار برداریم، تا این انقلاب علی رغم میل باطنی دشمنان به هدف نهایی رسیده و به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

امام جمعه زنجان:

اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل خروج از مشکلات کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین و تنها راه‌حل خروج از مشکلات کشور است و باید بدانیم غرب قابل اعتماد نیست و باید روی پای خودمان بایستیم.

به گزارش ایسنا،  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، ضمن گرامی‌داشت ولادت حضرت زهرا (س) و مقام زن، اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا (س) به سه بعد تقسیم می‌شود که شامل زندگی در خانه پیامبر (ص)، ازدواج با حضرت علی (ع) و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هفتم اسفندماه روز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن نام‌گذاری شده ‌است، گفت: هشتم اسفند روز امور تربیتی است. امروز ثابت شده یکی از ثروت‌های یک جامعه، وجود نیروهای سالم است، در این عرصه هر اندازه هزینه شود یک سرمایه‌گذاری در آینده به‌شمار می‌آید.

آیت‌الله خاتمی یادآورشد: نهم اسفند سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان است. آینده‌نگری امام راحل در حفظ بیت‌المال بود که منجر به تاسیس این مجموعه شد. امروز نیز این بنیاد خدمات ارزشمندی در حوزه عمران و آبادانی، ارائه خدمات زیربنایی و برداشتن گام‌های بزرگ در امر اشتغال انجام داده‌ است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی میراث گران‌بهای امام راحل است که امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفته‌ایم. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرامینی را فرموده‌اند که باید مسئولان مورد توجه خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: در مقابل یاوه‌گویی‌های اروپا و استکبار باید محکم ایستادگی کنیم، اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج از مشکلات کشور است که باید مسئولان بدان واقف باشند و روی پای خودشان بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

نمی‌گذاریم میدان برای افراد بی‌تفاوت به دین باز شود

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: نمی‌گذاریم و نباید بگذاریم میدان تاخت و تاز برای افرادی که نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت هستند، ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی با اشاره به فضای گردشگری حاکم در جزایر و با اشاره به اینکه با گردشگری مخالف نیستیم بلکه با فساد و کارهای ضد ارزش دینی مخالفیم، اظهار کرد: نسبت به  جزایر تقاضا کردیم و مسؤولین کارهای خوبی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه دریا و امکانات مال مؤمنین است و با فساد و انجام کارهای ضد ارزش دینی مخالفیم، عنوان کرد: نمی‌گذاریم و نباید بگذاریم میدان تاخت و تاز برای افرادی که نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت هستند، ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها را بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: بانوان زندگی حضرت زهرا (س) را بررسی کنند و بدانند الگوی بسیار ارزشمندی را در اختیار دارند.

امام جمعه شهرستان بندرعباس گفت: غرب، آزادی زن را در لخت و عریان شدن در جامعه می‌داند که متاسفانه این دیدگاه در کشورهای حاشیه ایران اسلامی نیز ظهور کرده است.

آیت الله نعیم آبادی، نسبت به بدحجابی در جامعه واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: آن زنی که زیبایی‌اش را وسیله گناه در جامعه قرار می‌دهد ولو قصدش هم نباشد با فرهنگ اسلامی آشنا نیست.

امام جمعه شیراز:

افراط و تفریط رفتاری عادلانه نیست/
راه حل مکشلات اتکا به توان داخلی است

امام جمعه شیراز تاکید کرد که هرگونه افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف، رفتاری عادلانه محسوب نمی‌شود و گرفتاری‌های این شیوه تا سال‌ها با فرد و جامعه همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه سوم اسفند شیراز، با اشاره به اینکه در موضوع عدالت، اگر انسانی عادل باشد، رفتارهای اجتماعی‌اش نیز نسبت به دیگران تفاوت دارد، از جوانان طلبه و دانشجو درخواست کرد که علاوه بر ورود به بحث تشخیص اقدامات اشتباه، در ارائه و دنبال کردن راهکار اصلاح امور و رفع مشکلات نیز تلاش و همراهی داشته باشند.

او گفت: در همان مسئله موشک که جلو هستیم اگر تکنولوژی را جوانان کشف نکرده بودند که اینجا نبودیم، در سایر مسائل هم باید توسط ذهن خلاق جوانان مسائل و راهکار حل آنها کشف شده و به کار گرفته شود.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) در بیان ویژگی‌های مومن، خارج نشدن از خط انصاف و حق در هنگام خشم را از نگاه آن امام همام، یک ویژگی مهم مومن بیان کرد.

آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز، تاکید بر همین نکات مشاهده می‌شود، تاکید حضرت امام صادق(ع) را مصداق لزوم پرهیز از افراط و تفریط در مواجهه با مسائل اجتماعی و سایر مسائل دانست و گفت: گاه به رفتار و عملکرد کسی اعتراض داریم، این اعتراض باید به گونه‌ای مناسب و تاثیرگذار مطرح شود.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته اشتباهاتی وجود داشته که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم به آن اشاره فرمودند، گفت: امروز هم برخی در مواجهه با آن اشتباهات تند رفتند و همین تند روی هم مشکل آفرین بوده است.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه در سال‌های اول انقلاب، نسل اول شاهد تندروی‌هایی بوده‌اند که هنوز هم گرفتار آن هستیم، گفت: نباید با رفتار تند در مقابل برخی اشتباهات، زمینه گیرافتاد بیشتر خودمان را فراهم کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به ابراز نگرانی جمعی از دانشجویان در خصوص موضوع اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو، طی روزهای گذشته و حضور این جمع در نماز جمعه امروز شیراز، گفت: اینکه جوانان ایران نسبت به مسائل کشور حساس هستند، موجب افتخار و ارزشمند است، اینکه یک عده جوان با دغدغه اسلام، دین و کشور تحصن می‌کنند نشان می‌دهد که ما در تربیت نسل جدید موفق بوده‌ایم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ما در مواجهه با کشورهایی که برخی‌ها هنوز از آن کشورها می‌ترسند، باید بدانیم که خداوند را داریم و خدا قدرتش از همه آنها برتر است و در مقابل حیله‌ها اگر با توکل به خدا بایستیم، حتما پیروزیم؛ خدا می‌تواند به ما کمک دهد مهم اینست که ما مرد توکل کردن به خدا باشیم.

امام جمعه تبریز:

جوانان تنها راه نجات کشور هستند

امام جمعه تبریز با تاکید براین‌که باید به جوانان اعتماد کرده و به آن‌ها میدان دهیم، گفت: همه باید بدانیم تنها راه نجات کشور جوانان هستند که باید به آن‌ها اعتماد کنیم و در کنار استفاده از تجربیات پیشکسوتان به جوانان ریسک پذیر مسئولیت دهیم تا در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حرکت کنند.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز، با تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور است؛ چرا که این قشر از جامعه با نشاط و برجسته از نظر عنصر انقلابی گری‌اند و مهم‌تر از آن، نیروی پیشران کشور هستند.

وی با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای منطقه شرق آسیا، گفت: سعودی‌ها به ویژه ولیعهد آن‌ها به دلیل قتل روزنامه نگار میانه رو عربستانی، از سوی حامیان خود تحت فشار قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با این سفرها و نزدیک شدن به چین و هندستان، از شدت فشارها کم و زمینه‌ی خروج از انزوا سیاسی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای مختلف، افزود: عربستان خائن بداند نه تنها مردم کشورهای پاکستان، هندوستان، مالزی و اندونزی، بلکه همه مردم جهان با توطئه‌های این رژیم آشنا هستند و دیگر در برابر حرکات آن‌ها ساکت نخواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سوم اسفند ماه و کودتای انگلیسی رضا خان، اظهار کرد: کودتای انگلیسی پیامدهای زیادی برای ملت ایران داشت و امروز هم انگلیس همان مسیر را ادامه می‌دهد و همچنان طرح تجزیه‌ی ایران و دین‌زدایی را دنبال می‌کنند و باید مراقب آنان بود.

وی با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور رئیس دولت 30 کشور دنیا، 80 وزیر امور خارجه و 80 وزیر دفاع، گفت: مواضعی که وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس اتخاذ کرد، قابل تقدیر است.

جوانان نقش کلیدی در موفقیت و سعادت کشور و جهان دارند

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نسل جوان نسل انعطاف‌پذیر جامعه است، گفت: دو سال گذشته مقام معظم رهبری پیامی را برای جوانان جهان ارسال کردند زیرا جوانان برای جامعه سرنوشت‌ساز هستند و آینده در دست آن‌ها است، همچنین سعادت و موفقیت آن‌ها نقش کلیدی در سعادت و موفقیت کشور و جهان دارد.
به گزارش ایسنا -  حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی سوم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به بیانیه غرورآفرین مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این پیام جزء بهترین و ارزشمندترین متن‌هایی است که در طی ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرد.
حجت‌الاسلام فاطمی گفت: بیانیه مقام معظم رهبری الهام گرفته از خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه است که امام علی (ع) به بهانه وصیت‌نامه خود به امام حسن مجتبی عصاره تجربیات و افکار گوناگون خود را مطرح کرد و امروز رهبری این پیام عظیم را که حاصل تجربیات نورانی و زحمات طاقت‌فرسا و مطالعات ژرف خود بود را بیان کردند.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان نسل انعطاف‌پذیر جامعه است، تصریح کرد: دو سال گذشته پیامی را برای جوانان جهان ارسال کردند زیرا جوانان برای جامعه سرنوشت‌ساز هستند و آینده در دست آن‌ها است، همچنین سعادت و موفقیت آن‌ها نقش کلیدی در سعادت و موفقیت کشور و جهان دارد.
خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: لازم است ارکان نظام از راس تا ذیل، از آموزش و پرورش تا دانشگاه و تمامی مربیان قشر جوان را به بصیرت و طهارت سوق دهند.
وی تاکید کرد: اگر افرادی خواستند زمینه را برای خوش‌گذرانی و هوسرانی جوانان فراهم کنند قاطعانه بدانید  یا عامل بیگانه و یا فریب خورده بیگانه هستند که می‌خواهند جوانان را به خاک سیاه بنشانند.
 

علم‌الهدی: مردم گرفتار گرانی و اولیات زندگی خود هستند

امام جمعه مشهد گفت: مردم گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگیشان اداره نمی‌شود و کار هم به مدیریت و مسئولیت شما سپرده شده است؛ شما چه کار می‌کنید.

به گزارش ایسنا-  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: گام دوم انقلاب بعد از 40 سال آغاز شد و مقام معظم رهبری در بیانیه خود فرمودند که در این مرحله با تکیه بر تجربه 40 سال گذشته مردم باید قدم دوم را در تکمیل و ادامه راه انقلاب که هدف نهایی‌اش حاکمیت جهانی وجود اقدس بقیة‌الله(عج) است، بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نمایش تمامی این پنج نکته توسط مردم در هفته نخست آغاز گام دوم انقلاب، گفت: این پنج نکته در حادثه تروریستی سیستان‌وبلوچستان نمایش داده شد. نکته اول آن ایثار، شهادت، جانبازی و فداکاری در شهادت 27 جوان فعال، غیور و رادمرد و همچنین جانبازی 13 جانباز بود که در این حادثه نمایش داده شد. یعنی نسل جوان ما امروز هم تا این‌جا ایستاده‌اند. عمده شهدا و جانبازان این حادثه از نسل سوم و چهارم انقلاب بودند که نشان داد جریان ایثار با قدرت برقرار است.

وی حضور مردم اصفهان در تشییع شهدای حادثه تروریستی سیستان‌وبلوچستان را نمایش نکته دوم عنوان کرد و گفت: این حضور نشان داد آن حضوری که مردم در چهل ساله اول انقلاب داشتند هم‌اکنون نیز با آن حرارت و قدرت ادامه داشته و مردم در عرصه حضور دارند.

علم‌الهدی ادامه داد: نکته سوم این است که دشمن با این اقدام نشان داد خیلی بی‌عرضه، ضعیف، زبون و پست است. از یک طرف می‌گوید گزینه نظامی روی میز است و از طرف دیگر به عده‌ای تروریست ضعیفِ بدبختِ کافرِ از زندگی برگشته تکیه کرده و آن‌ها را به سر ما می‌فرستد. با این حرکت معلوم شد که آمریکایی که افسران و دریانوردان آن آن‌قدر ضعیف و بدبخت هستند که با یک تشر پاسداران ما دست‌ها را روی سر گذاشته و ذلیل و بدبخت  و اسیر می‌شوند، امیدی به این ارتش ندارد. اعلام گزینه نظامی‌ نوعی پارس کردن است که آمریکا انجام می‌دهد و از بدبختی خود به یکسری تروریستِ بیچارهِ گرسنه‌ای که یک لقمه نان گرفته و آدم می‌کشند را پناه داده است.

امام جمعه مشهد شکست دشمن در نشست لهستان را نکته چهارمی دانست که در هفته گذشته به نمایش درآمد و تصریح کرد: کشورهای آبرومند دنیا در این نشست شرکت نکردند و یک مشت مزدور اسرائیل و امریکا آمدند و نشستند و در آخر هم نتوانستند هیچ تصمیمی بگیرند، لذا دشمن در هر حرکتی شکست خورده است.

وی افزود: نکته پنجم نمایش پیروزی نهادهای انقلابی مخصوصاً سپاه پاسداران در هر حرکتی است. سه روز از زمانی که جنازه 27 شهید حادثه تروریستی سیستان‌وبلوچستان بر روی دوش مردم اصفهان بود نگذشت که عاملان آن‌ها را در داخل کشور دستگیر کردند و این مساله ثابت کرد که قدرت عزیزان ایثارگر ما در یک نهاد انقلابی نظامی این‌قدر بالا و بلند است.

علم‌الهدی گفت: در یک هفته مردم، رزمندگان و جوانان ما نشان دادند که تجربه چهل ساله اول انقلاب را عملی می‌کنند. حال نوبت مسئولان است؛ عزیزان مسئول شما چه کار می‌کنید؟

وی ادامه داد: بیش از دو سه ماه است که مردم گرفتار گرانی در کالاهای اساسی و اولیات زندگی هستند. مردم گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگیشان اداره نمی‌شود و کار هم به مدیریت و مسئولیت شما سپرده شده است، شما چه کار می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید و مسئله را بیش‌تر در گرداب فرو می‌برید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید اگر این تصمیم دولت نبود ارز گران نمی‌شد. اگر شما تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید. این ممکلت صاحب استعداد زیاد دارد؛ اگر نمی‌توانید از دیگران کمک بگیرید.

علم‌الهدی با انتقاد گرانی گوشت و قاچاق دام از کشور، گفت: مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟ مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه‌روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد.

آیت الله سعیدی:

قم جای اقدامات خلاف اخلاق و هنجارشکنانه نیست

امام جمعه قم گفت: قم با توجه به جایگاهی که دارد،جایی برای اقدامات خلاف اخلاق و هنجارشکنانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد:اگر خانه های خود را با قرآن کریم نورانی کنیم،فرزندان ما تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار نمی گیرند.

آیت الله سعیدی با قرائت آیاتی از سوره برائت در مورد کافران و عهد شکنان افزود: خداوند در این آیات از مومنان خواسته است که از پیمان شکنان و مشرکین تبری جویند و روابط سیاسی و اجتماعی خود را با آن ها قطع کنند.

وی تصریح کرد:آمریکا و صهیونیست ها دارای چنین ویژگی هایی در عهد شکنی هستند و قطع رابطه با آن ها از نظر شرعی و حکم حکومتی جایز و در حکم برائت از مشرکان است.

امام جمعه قم اظهار کرد:حتی برائت از مشرکین در فرهنگ حج نیز به عنوان یک عبادت است و حج بدون برائت از مشرکین حجی توخالی است.

وی با اشاره به سالروز میلاد صدیقه کبری،فاطمه زهرا(س) در هفته آتی خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی است که از دامان شان، خورشید ولایت و امامت درخشیده است؛ :چنین روزی را روز زن سالروز را روز زن نامیدند تا دختران و زنان با تاسی از اسوه تقوا و حجاب و عفاف، جایگاه زن سملمان را بشناسند و به دشمنان حیا و کرامت زنان، اجازه نفوذ ندهند.

آیت الله سعیدی در ادامه به حضور امت اسلامی در روز 22 بهمن در راهپیمایی گسترده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این حضور گسترده،نقش مهمی در افزایش اقتدار ملی در برابر اربده کشی های ترامپ و همراهان او دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب بیان کرد: رویکردهای مهمی با توجه به پختگی و تجربه انقلاب در بیانیه مورد تاکید ویژه ای است که باید بدان توجه شود.

امام جمعه قم با اشاره به سوم اسفند سالروز صدور پیام امام در سال 67 به عنوان منشور روحانیت خاطرنشان کرد:مخاطب این منشور، مراجع، روحانیون، مدرسین و ائمه جماعات سراسر کشور هستند؛ در این پیام نکات مهم در عرصه های مختلف علمی و سیاسی و اجتماعی به روحانیون گوشزد شده است.

وی اظهار کرد:این منشور می تواند برای همیشه چراغ راه حوزه و روحانیت باشد، زمانی که امام(ره) این پیام را صادر کردند، یک دهه از انقلاب گذشته بود و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته بودیم و به دلیل شرایط موجود در کشور روحانیت در مسالئل سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کرده بودند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: به همین دلیل امام(ره) می خواستند جایگاه روحانیت را برای عموم مردم تبیین کنند و از طرفی رسالت ها و مسئولیت های روحانیون را به این مجموعه مهم تذکر دهند و به اهمیت نقش روحانیت تاکید کنند.

وی تصریح کرد:امروز برای لبیک به مطالبات امام(ره)در منشور روحانیت و و سخنان رهبری در دیدار مردم قم و بیانیه اخیر ایشان که گام دوم انقلاب نام دارد باید به میدان بیاییم.

امام جمعه قم متذکر شد:رهبر انقلاب برای مطالبات خود از از بزرگان، جوانان و اندیشمندان خواستند نسبت به این پیام ها و دستورات اقدام کنند، امید است نسبت به این منویات تلاش جدی داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: قم کانون، مرکز و خاستگاه انقلاب و شهر عالمان، فقها و پیشتازان نهضت اسلامی است،این شهر مقدس همواره مورد بغض دشمنان کینه توز بوده و تلاش کرده اند چهره این شهر را در اذهان، تخریب کنند.

وی همچنین با گرامیداشت رحلت آیت الله مومن بیان کرد:ایشان عالمی ساده زیست بودند و فقدان شان مردم قم را عزادار کرد، این فقیه نظام، 81 سال قبل در روز 5 شنبه ای دیده به جهان گشود و در روز 5 شنبه ای نیز چشم از جهان فروبست،حضور ایشان در حوزه علمیه، مجلس خبرگان و شورای نگهبان گوشه ای از خدمات این عالم فقید است.

امام‌جمعه قزوین:

باهمت بیشتر و نظارت دقیق‌تر مشکل گرانی برطرف می‌شود

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه ما می‌دانیم مسئولان نمی‌خواهند مردم در سختی باشند، گفت: گرانی‌هایی که برای مردم سنگین است، باهمت بیشتر مسئولان و نظارت دقیق‌تر برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: روز ولادت حضرت زهرا (س) روز زن و روز مادر نام‌گرفته است؛ زن از منظر دین احترام والایی دارد و هر چه نگاه می‌کنیم در دستورات قرآنی راجع به زن و والدین، توجه بسیار ویژه خدای متعال را می‌بینیم.

امام‌جمعه قزوین افزود: در احترامی که دین برای والدین قائل شده، سهم پدر و مادر یکسان نیست و مادر سهم بیشتری دارد و رسول گرامی اسلام (ص) درباره اینکه نیکی به چه کسی فایده بیشتری دارد فرمودند احترام به مادر فایده بیشتری دارد و این را سه بار تکرار کردند و سپس احترام به پدر را مطرح فرمودند.

وی عنوان کرد: جایگاه پدر و مادر باید با نگاه مهندسی دین به‌خوبی شناخته و موردتوجه قرار بگیرد، حقوق خانواده یعنی رعایت جایگاه پدر و مادر و اجرای احکامی که خدای متعال درباره احترام به والدین بیان فرموده است.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان استان قزوین تأکید کرد: شرایط معیشتی برای مردم بسیار سخت است و همان‌طور که مردم به مسئولان استان مراجعه می‌کنند، به ما نیز مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه مردم وظیفه‌شناس هستند و سیره رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) را رعایت می‌کنند، افزود: مسئولان باید نظارت جدی داشته باشند تا در آستانه عید، شرایط برای مردم سخت‌تر نشود.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: به ما خبر می‌رسد فلان دامی که در استان قزوین شاخص و نمونه است، به جای دیگر منتقل می‌کنند و سرمایه استان قزوین را در شرایط گرانی‌های گوشت، به غارت می‌برند، این‌ها مسائلی است که با نظارت می‌شود جلوی آن‌ها را گرفت.


امام‌جمعه قزوین در پایان درگذشت آیت‌الله مؤمن را تسلیت گفت و افزود: این مرد یار دیرین امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف انقلاب بود و ان‌شاءالله خداوند روح آن مرحوم را با انبیاء الهی محشور کند.

امام جمعه موقت یاسوج:

مسئولان بستر را برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی باز کنند

امام جمعه موقت یاسوج گفت: مسئولان باید بستر لازم را برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی باز کنند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: وظیفه‌ای که لازم است انسان‌ها برای رسیدن به خوشبختی انجام دهند اطاعت و بندگی خداوند است.

وی اظهارکرد: اطاعت و بندگی خداوند در قالب فرایضی مثل نماز و زکات و خمس و زکات بوده و مهم‌ترین آنها پرهیز از گناه و جلوگیری از آلوده شدن به گناه است.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به تعجب آورترین موضوع از کلام امام علی در همین زمینه خاطرنشان کرد: آن وقتی است که انسان فریب ظواهر دنیا را می‌خورد و تعجب‌آورتر از آن حب دنیاست که لذات دنیوی دل ببندد و به دنیا دل بسته شود.

حکمتی‌نیک با اشاره به نزدیکترین چیز به انسان از کلام مولا علی تصریح کرد: قیامت از همه چیز به انسان‌ها نزدیک‌تر است و هر انسانی با مرگش قیامتش آغاز می‌شود و نزدیک‌تر از قیامت به ما انسان‌ها مرگ ما انسان‌هاست که هر ثانیه ممکن است که فرشته‌ای برای قبض روح انسان نازل شود و مرگ به گردن انسان آویزان شده و عزراییل در کمین انسان‌هاست و خوشا به حال کسانی که مرگ با عزت دارند و در بالاترین مرحله به شهادت می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از سخت‌ترین چیز برای انسان از کلام امام علی ادامه داد: تاریکی قبر سخت‌ترین چیز است که او را به تنهایی در سیاهی قبر قرار دهند و خانه وحشت است و بهترین مونس انسان در قبر تاریک، عمل خوب انسان است و بد به حال کسانی که پرونده عمل آن ها سیاه است و سخت‌تر از تاریکی قبر دست خالی برخی انسان‌هاست که اعمال خوبی در پرونده ندارند.

حکمتی‌نیک با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیانیه گام دوم رهبری عنوان کرد: چهل سال اول انقلاب گام اول است و دستاوردهای بزرگی در سطح ملی و فراملی داشته‌ایم‌.

وی بیان کرد: با وجود این که دشمن فتنه‌های متعددی داشت اما کشور توانست به دستاوردهای بزرگی دسترسی پیدا کند و برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی چاره‌ای نداریم که به مفاد این بیانیه به خوبی عمل کنیم و تریبون داران باید به تبیین مفاد آن بپردازند تا همگان بفهمند رهبری از مردم و مسئولان چه خواسته‌اند.

امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: مسئولان باید بستر لازم را برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی باز کنند چرا که مخاطب این بیانیه بیش از هر کسی جوانان هستند.

امام جمعه رشت:

مردم رشت یک شهردار کاری، پاکدست و بومی می خواهند

امام جمعه رشت، با انتقاد از عدم تعیین شهردار رشت، خاطرنشان کرد: از شورای شهر رشت می خواهیم یک شهردار کاری و پاکدست انتخاب کند. البته مردم رشت نیز خواستار یک شهردار بومی هستند

به گزارش ایسنا ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره نسبت به بدعهدی غرب هشدار دادند، اظهار کرد: مردم خواستار پاسخ «نه» به اروپا و آمریکا هستند و لذا مجمع تشخیص مصلحت نظام موضع گیری صریح و قاطع نسبت به این مطالبه مردم داشته باشد.

وی با اشاره به دفاع صدر اعظم آلمان از رژیم صهیونیستی در نشست مونیخ، افزود: ملت های جهان به جنایتکار بودن اسرائیل اذعان دارند، اما آلمان همچنان خود را حامی اسرائیل می داند و در مقابل به ایران می تازد؛ این در حالی است که ما برای کمک به مردم مظلوم جهان از کسی اجازه نمی گیریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سرمایه گذاری میلیارد دلاری آل سعود برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: آل سعود که آل جهود هستند که حمله تروریستی زاهدان و شهادت پاسداران ما را رقم زدند، اما از دولت پاکستان نیز می خواهیم عملکرد عاقلانه و دیپلماتیک داشته باشد.

وی با بیان اینکه تورم و گرانی های افسارگسیخته نارضایتی مردم را در پی داشته است، گفت: از مسئولان می خواهیم نسبت به معیشت مردم توجه داشته باشند و خودشان را جای افراد محروم و بی بضاعت بگذارند. صبر مردم هم حدی دارد، اما این مردم در حمایت از اسلام و انقلاب و ولایت همواره همه سختی ها را به جام می خرند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان نسبت به شرایط موجود، یادآور شد: دستگاه قضا دادستان های سراسر کشور را موظف به نظارت بر بازار و برخورد با مفاسد اقتصادی کرده است لذا از دولت می خواهیم همکاری لازم را با قوه قضاییه داشته باشد.

وی نابسامانی اقتصادی را موجب شرمندگی پدران در خانه های خود دانست و تصریح کرد: قیمت ها در عرض یک شبانه روز تغییر می کند و این مسئله موجب شده خانواده از پس زندگی بر نیایند.

امام جمعه کرج:

سند 2030 می‌گوید عکس شهید فهمیده و نواب صفوی از کتاب‌های درسی حذف شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آیا آموزشی که طبق آموزه‌های سند ۲۰۳۰ ، همان سندی که می‌گوید عکس شهید فهمیده و شهید نواب صفوی و مفاهیمی چون بسیج را  چون ترویج خشونت است حذف کنیم می‌تواند مدافع حرم یا مجاهد فی سبیل الله تربیت کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه سوم اسفند ماه کرج  به ولادت حضرت زهرا(س) و نامگذاری روز زن به همین مناسبت گفت: حضرت زهرا(س) در همه امور برای زن و مرد مسلمان و غیرمسلمان الگوست.

حسینی همدانی با بیان اینکه آن حضرت از ارزش‌های الهی و ولایت دفاع کرده است، گفت: حضرت زهرا(س) همواره به افشای چهره نفاق و تبلیغ دین مشغول بودند.

امام جمعه کرج در ادامه به اهمیت نقش همسری و مادری در جامعه و لزوم توجه بانوان به این نقش اشاره و اعلام کرد: این روزها با الگوبرداری غلط از آموزش‌های غربی، سعی می‌شود این نقش را کم رنگ کنند، کسی مخالف حضور بانوان در جامعه و اشتغال آنان نیست اما هیچ بهانه‌ای نباید نقش مادری و همسری را کم‌رنگ کند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به استقلال ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما برای رسیدن به این استقلال همه جانبه هزینه سنگینی داده است و دشمنان برای گرفتن این استقلال توطئه می‌کنند.ف

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: دشمن برای دختران که مادران آینده این سرزمین هستند نقشه می‌کشند، دختری که با آموزه‌های غربی تربیت شود آیا می‌تواند انسانی را تربیت کند که از تمامیت کشورش دفاع کند؟ آیا آن تربیتی که نگهداری سگ یا هر حیوان دیگری را جای فرزند معرفی می‌کند می‌تواند فرزندی تربیت کند که در همه حوزه‌ها سرآمد باشد؟

امام جمعه کرج در پایان از وضعیت واردات گوشت هم انتقاد کرد و گفت: سوال این است که چرا گوشت از برزیل وارد شده و این کار از کشورهای همسایه انجام نمی‌شود، بسیاری از کشورها با ما سر یاری ندارند و در این وضعیت چه تضمینی وجود دارد که محصولات تراریخته به ما ندهند.

امام جمعه اصفهان:

اگر مسئله حرص در جامعه حل شود، صف ها تمام می‌شود

امام جمعه اصفهان گفت: بخشی از عدالت در جامعه به عهده مسئولان است و بخشی از آن به عهده مردم. چرا آنقدر زود جا می‌زنیم و احتکار می‌کنیم، اگر مردم در این وادی بمانند دولت و حکومت هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا- سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: حزب شیطان کسانی هستند که از خدا غفلت و نافرمانی از خدا می‌کنند، حتی طاغوت هم حزب شیطان است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به اسم عدالت خواهی گروه هایی ایجاد کرده اند و گناه می‌کنند. انتقاد باید از طریق درست اجرا شود. بنا نیست اگر دسترسی ندارید تهمت بزنید و یا دروغ بگویید. خداوند گفته است انتقاد اگر وجود دارد پنهانی به خود فرد بگویید نه اینکه دروغ بگویید و تهمت بزنید، احساس من این است که این گروه ها منافقین هستند و شاید روزی لازم شود اسم آنها را بیاورم.

امام جمعه اصفهان افزود: یکی از اهداف آمریکا جدا کردن مردم از روحانیت است. آمریکا با خود می‌گوید این دین است که مردم را با حاکمیت همراه کرده آنها را به صف های تظاهرات و نمازها می آورد، لذا دین و نمایندگان دینی را از مردم جدا می‌کنند. این گروه های شیطانی رسانه و تلویزیون در اختیار دارند و از این طریق اهداف شیطانی خود را اجرا می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد با تشکر از حضور مردم در تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی مدافعان وطن و همچنین حضور در راهپیمایی 22 بهمن، تصریح کرد: مردم اسلام و انقلابشان را از حوادث روز جدا کرده اند و به کوری چشم دشمن هر ساله رشد بیشتری در این بعد اجتماعی رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: غصه فردا را نخورید هیچ کس از آینده خبر ندارد، شاید اصلا سیاست های جهانی تغییر کرد، شاید اجناس هم گرانتر نشد، آنقدر مهم نیست که غذا فردا گیر نیاید، اگر مسئله حرص در جامعه حل شود، صف ها تمام می‌شود، گوشت زیاد می‌شود و تمام معضلات حل می‌شوند.

امام‌جمعه بجنورد:

حرکت در راستای معماری غربی هضم شدن در فرهنگ غرب است

امام جمعه بجنورد گفت: حرکت در راستای معماری غربی هضم شدن در فرهنگ غرب است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه افزود: عدم رعایت معماری دینی و حرکت در راستای معماری غرب و استفاده از پوشش‌های نامناسب غربی، هضم شدن در فرهنگ غرب است.

وی با اشاره به ولادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داد: خانواده‌ها و به ‌ویژه زنان باید از حضرت زهرا(س) الگوگیری کنند و مردان نیز باید حقوق زنانشان را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) یک بانوی به تمام معنا در حیطه وظیفه شناسی، ولایتمداری و دفاع از ارزش‌ها و پاسداری از حریم ولایت بود بنابراین زنان جامعه ما نیز باید حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار داده و این گونه در جامعه حضور پیدا کنند.

یعقوبی در ادامه با اشاره به آغاز چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری در آغاز چهل سالگی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در سیاست کشور است و باید دستورالعمل ها بر اساس آن تنظیم شود.

وی بر شناخت وظایف در این نامه و عمل به آن را از سوی همگان تاکید کرد و گفت: جوانان در این بیانیه مورد تاکید بوده و باید در عرصه مقاومت در برابر نفوذ استکبار میدان داری کنند.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد:

امید به آینده؛ تاکید مهم رهبری در گام دوم انقلاب

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، گفت: امید به آینده تأکید مهم رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز سوم اسفند، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: برطبق آیات قرآن کریم وارثان زمین صالحان و مستضعفان خواهند بود که این آیات اشاره به یاران حضرت مهدی(عج) دارد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در سخنان متعددی بیان کردند که ما در انقلاب اسلامی با مقابله با ستمکاران می‌خواهیم زمینه حاکمیت و حکومت منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.


امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: براساس روایات معصومین(ع) حتی اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا امام زمان(عج) ظهور کند.

نوفرستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان بیان کردند که خود را برای آمادگی طلوع خورشید ولایت نزدیک کنید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که باید ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانیم و این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد است، افزود: امید به آینده تأکید مهم رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

سعودی‌ها در پی ناامن جلوه‌دادن ایران اسلامی هستند/مردم تاکی افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را تحمل کنند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به جنایات تروریست ها، آنها را عوامل بیگانه و دست پروده وهابی ها دانست و گفت: سعودی ها به دنبال ناامن جلوده دادن ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های این هفته در مسجد تاریخی امام سمنان اظهار کرد: انتقام خون شهدای سپاه را از تروریست ها و عوامل آنها می گیریم.

وی با بیان اینکه خون شهدای ترور اخیر برزمین نمی ماند افزود:  دشمنان اسلام از طریق نوکران تروریست خود در منطقه به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند.

این عضو خبرگان رهبری از شهدای اخیر در حمله تروریستی جاده خاش زاهدان به عنوان حافظان امنیت نام برد و افزود: ملت ایران انتقام خون این حافظان امنیت را از تروریست ها و اربابان آنها خواهد گرفت.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه خون شهدای عزیز سپاه پایمال نمی شود تصریح کرد: دشمنان ما به دنبال ناامن جلوه دادن کشورند و از این رو دست به ترور می زنند.

وی نقش عربستان سعودی و خاندان وهابی حاکم بر آن را در این ترورها روشن ارزیابی و خاطرنشان کرد: سعودی های جنایتکار در پی ناامن جلوه دادن کشور ما هستند.

فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آمریکا و استکبار جهانی، فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد که در محل مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با بیان اینکه  آمریکا در برابر انقلاب اسلامی راهبردهای بازدارندگی، تغییر در رفتار و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را در سر دارد، افزود: مردم ایران به بیگانگان اعتماد ندارند و تحت تاثیر خنده روباه صفت برخی  قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه ملت و مسئولان نظام اسلامی همواره راهبردهای انقلابی بودن، پیشرفت با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و اعتماد به مردم و جوانان را در مقابل دشمنان در نظر دارند، تأکید کرد: آمریکا و استکبار جهانی بدانند فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.

میرعمادی با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه بیش از ۶۰۰۰ کلمه کلیدی دارد و پیام اصلی‌اش این است که انقلابی بمانید و پیشرفت کنید.

وی با بیان اینکه مردم باید این بیانیه را مطالعه کرده و جوانان برای تحقق آن تلاش کنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی نقشه راه انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و مسئولان باید این بیانیه را در سرلوحه کار قرار دهند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه هر ملتی از نیروی قوی و توانمند استفاده کند ضرر نکرده، اضافه کرد: مسئولان برای پیشرفت استان و حل مشکلات آن سعی کنند از نیروهای جوان و خلاق استفاده کنند و افرادی که انگیزه ندارند را کنار گذاشته و از مشورت و دلسوزی خیر خواهان استان استفاده کنند.

وی با اشاره به ۲۰ جمادی الثانی و تبریک سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) و روز زن و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر، افزود: ولادت این بانوی گرامی اسلامی و هفته زن را تبریک می‌گوییم به همه شما و زنان جامعه و مقام مادر را تکریم می‌کنیم و در برابر زحمات مادر سر تعظیم فرود می‌آوریم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ویژگی‌های برجسته فاطمه زهرا(س) سبب شد که اسوه‌ای حسنه برای تمام مردم به ویژه زنان و مادران باشد، اسوه امام زمان(عج) مادرش زهرا(س) است؛ اسوه هر یک از ائمه فاطمه(س) بوده است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: فاطمه(س) در دامن پدری چون رسول خدا و مادری چون خدیجه رشد یافته است؛ در خانه وحی رشد عقلی و اسمی و رشد معنوی پیدا کرده، فاطمه(س) وارث اخلاق نیکوی پیامبر و ایثار و انفاق مادرش خدیجه است، وارث شجاعت و علم و معرفت علی(ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای عملیات خیبر را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: به ویژه یاد و خاطره شهید باکری این سردار خیبرشکن و فرمانده شجاع و دلاور، همچنین شهید بزرگوار خرازی فرمانده لشگر ۱۴ امام حسین که سرداری شجاع و مومن و با صلابت در جبهه‌های دفاع مقدس بود را گرامی می‌داریم. کسانی که با این سرداران و فرماندهان دلیر ما ارتباط داشتند می‌دیدند که این سرداران جوان بودند اما تدبیر نظامی قوی داشتند، شجاعت کم نظیر داشتند و عاشق شهادت بودند و ایمان قوی داشتند.

امام جمعه اردبیل:

تحریم ترامپ ایران را به سمت خودکفایی سوق داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌هایی که رئیس جمهور آمریکا در یک سال اخیر اعمال کرده سبب شده تا جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها به سمت خوداتکایی داخلی حرکت کند.


به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس که نماد قدرت ملت، نبوغ علمی و روحیه تسلیم‌ناپذیری جمهوری اسلامی ایران است سبب شده تا کشورمان با دور زدن تحریم‌ها به دست نیروهای توانمند خود مجموعه‌ای را راه‌اندازی کند که قادر است نصف بنزین مورد نیاز کشور را تامین کند که البته این میزان تولید تا 105 میلیون لیتر قابل افزایش است.


وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پالایشگاه که به همت سپاه و همکاری دولت عملیاتی شده نه تنها در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم بلکه در سال‌های آینده می‌توانیم به صادرات زمینه ورود ارز به کشور و همچنین تحول اقتصادی را فراهم کنیم.


نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نماینده‌ای که با بی‌شرمی تمام ادعا می‌کرد سپاه باید به پادگان برگردد امروز باید از این حرکت‌ بی‌نظیر نیروهای مخلص انقلاب خجالت بکشد چرا که سپاه با ورود به عرصه‌های مختلف سعی کرده تا توان اقتصادی ایران را بالا برده و از خام‌فروشی نفت و گاز جلوگیری کند.



 
دولت و مجلس با اعمال مالیات بازار مسکن و خودرو را کنترل کند

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به راه‌اندازی کمپین نوروز را ساده و بی‌تکلف برگزار کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقشار مختلف مردم به ویژه قشر متوسط و پائین جامعه از شرایط اقتصادی نامناسبی برخوردار هستند در آستانه عید کمپین نوروز را ساده و بی‌تکلف برگزار کنیم را راه‌اندازی کردیم تا همه اقشار جامعه به ویژه بانوان به ساده و بدون تجملات برگزار شدن نوروز کمک کنند.


عاملی پرهیز از آداب و رسوم غلط را یادآور شد و بیان کرد: ما در ایام نوروز امسال با توجه به تقارن این ایام با ولادت حضرت علی(ع) عید را با شور و شعف خاص برگزار می‌کنیم اما انتظار داریم صداوسیما، ائمه جماعات، آژانس‌های خبری، صاحبان فضاهای مجازی، معلمان و اساتید و ... کمک کنند تا مراسم ایام نوروز را به سادگی و به دور از تفاخر برگزار کنیم.


عاملی با انتقاد از نابسامانی در بازار خودرو و مسکن تصریح کرد: با سخنرانی و صحبت کردن مشکل حل نمی‌شود بلکه دولت و مجلس با اعمال مالیات بر خودرو و مسکن مازاد افراد جامعه می‌توانند جلوی نابسامانی را بگیرند.

امام جمعه ارومیه:

دانشگاهیان بیانیه گام دوم انقلاب راچراغ راه خود قرار دهند

امام جمعه ارومیه گفت: دانشگاهیان بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ راه خود قرار دهند.

‌به گزارش ایسنا حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلای امام خمینی (‌ره) ارومیه برگزار شد افزود: دانشگاهیان و دانشجویان بیانه رهبری را چراغ راه خود قرار داده و درجهت توسعه انقلاب گام بردارند.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مستقیم با جوانان صحبت کرده ومورد خطاب قرار داده است تصریح کرد: ‌انقلاب معجزه الهی بوده و تمامی مردم به ویژه جوانان وطیفه دارند ازآن امانت داری کنند.

امام جمعه ارومیه اظهارکرد: ‌انقلاب اسلامی پدیده ای بود که تمامی اندیشه های شرق وغرب رابه چالش کشید و دلیل اصلی دشمنی ٤٠ساله با نظام نیز همین موضوع است.

وی بااشاره به اینکه انقلاب اسلامی مهد دموکراسی است خاطرنشان کرد: ‌انقلاب اسلامی معنویت ،‌انسان محوری و خداشناسی را در کشور وبه طبع آن در دنیا گسترش داد و تحریم های اقتصادی و ٨سال جنگ تحمیلی برای مقابله با همین حرکات ارزشی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مادران وهمسران شهدا با ایثار و صبر خود حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و تجلیل ازآن ها وظیفه همگی ماست.

امام جمعه ایلام:

نشست ورشو شکستی سیاسی برای آمریکا بود

امام جمعه ایلام گفت: نشست ورشو بار دیگر شکست سیاست های آمریکا  علیه ایران را آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، حجت الاسلام و المسلمین الله نورکریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به برگزاری نشست ورشو اظهار کرد:آمریکا در این نشست به اذعان رسانه های جهانی در منزوی کردن جمهوری اسلامی بار دیگر شکست خورد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی با ابتکار ، خلاقیت و نوآوری به جنگ دشمنان خواهند رفت و نقشه های آنان را نقش بر آب خواهند کرد.

امام جمعه ایلام در ادامه از مسئولان خواست تمام تلاش خود را برای حل مشکلات معیشتی مردم به کار گیرند.

کریمی تبار در خطبه های امروز با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، تصریح کرد: آن بانوی بزرگوار بهترین الگو در همه ی ابعاد برای زنان جامعه اسلامی است.

امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب برای توسعه کشور

امام‌جمعه یزد با اشاره به ضرورت بصیرت‌افزایی برای ایستادگی در برابر دشمنان، گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر توسعه کشور در حوزه اقتصادی را تعیین و ابلاغ کرده است.

به گزارش ایسنا- آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته سوم اسفندماه نماز جمعه یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی اوضاع معیشت مردم، اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی کشور به روحیه جهادی نیاز دارد.

وی وحدت و همبستگی ملی را تنها راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی دانست و افزود: دشمنان از ابتدا تاکنون سعی دارند با اعمال تحریم های اقتصادی مقاومت ملت ایران را متزلزل و ارزش های انقلاب را کمرنگ کنند.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: استفاده از ظرفیت داخل و توجه وِیژه به بحث نظارت را از جمله محورهای جدی اقتصاد مقاومتی است.

ناصری یزدی ایجاد اشتغال پایدار را از جمله ضرورت های اجرایی کشور در شرایط کنونی دانست و بیان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر توسعه کشور در حوزه اقتصادی را تعیین و ابلاغ کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری و عمل به آن، راه‌حل بسیاری از مشکلات و گام اساسی در تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.

وی در پایان تغییر ذائقه مردم در مسائل فرهنگی را از جمله توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: بصیرت افزایی مهمترین عامل مقاومت ملت در برابر استکبار است.

امام جمعه موقت اراک:

هیچکس حق ندارد به سپاه کنایه بزند

امام جمعه موقت اراک گفت: هدف از تشکیل سپاه حفاظت از انقلاب و دستاوردها و تلاش مستمر برای تحقق آرمان‌های الهی است و هیچکس حق ندارد به این نهاد مقدس کوچکترین کنایه‌ای بزند.

 به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: سبک زندگی نشات گرفته از یک جهان‌بینی است که اگر این جهان بینی الهی باشد آثار و برکات آن تفاوت آشکاری خواهد داشت.امروز سبک زندگی غربی به زندگی ما نفوذ کرده و مبنای سبک زندگی اسلامی در جامعه از بین رفته است.

 وی با بیان اینکه محور بینش الهی ایثار، گذشت، شهادت،  معنویت و... است گفت: معنویت و اخلاق به سبب پرداختن  جامعه به منافع اقتصادی از جامعه خارج شده است.  

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: هدف از انقلاب حاکمیت انسانیت و کسب زندگی اسلامی بوده است، سبک زندگی اسلامی عزت، عدل و مبارزه با فساد است و هدف آن مسئله اقتصاد نیست بلکه هدف افزایش عزت جامعه انسانی است. 

عبداللهی با اشاره به اینکه امروز عزت در حول علم و  پژوهش است گفت: ننگ است که دارو را از خارج از کشور تهیه کنیم و در عوض علمای ما به جای اینکه به دنبال افزایش علم باشند به دنبال آجر روی آجر گذاشتن باشند و در چاله سیاه اقتصاد و سبک زندگی درگیر شوند.  

وی با بیان اینکه دشمن فرضی نیست گفت: دشمن با کوچکترین فرصت به مسلمانان حمله می‌کند و اگر آگاه باشیم دیگر در این شرایط دشمن را فرضی نمی‌خوانیم، اگر  با اینها مماشات کنیم موفق نخواهیم شد.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: زندگی انسانی می‌گوید سپاه پاسدار انقلاب است، زندگی  و سبکی اسلامی است که امام راحل آن را بنا نهاد. سپاه عصاره خوبی‌ها و سبک زندگی اسلامی و ایثار و شهادت و... است.  

خداحافظی آیت‌الله سلیمانی از مردم سیستان و بلوچستان

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه از مردم سیستان و بلوچستان خداحافظی کرد .

به گزارش ایسنا- آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه از مردم سیستان و بلوچستان خداحافظی کرد و علت آن را تفکر زیبای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان‌گرایی عنوان کرد .

وی افزود: البته چون بنده نماینده خبرگان رهبری هستم قطعا تا پایان دوره پیگیر مسائل استان سیستان و بلوچستان خواهم بود و بعضی از کارها را از طریق حوزه نمایندگی تعقیب خواهم کرد .

وی ادامه داد: اما نگاه رهبر معظم انقلاب و دفتر حضرت آقا مساله جوان‌گرایی است که نام من هم در این لیست قرار گرفته است که به گفته رئیس دفتر مقام معظم رهبری بنده اولین شهید این تفکر زیبا هستم که در ادامه نیز سایر عزیزان به این شهادت نائل می شوند .

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت: از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و حلایت می طلبم و امیدوارم مردم عزیز استان کاستی ها، ضعف ها و نارسایی ها را بر من ببخشید و قطعا من هرکجا باشم دعاگوی لطف مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان خواهم بود.

امام جمعه موقت اهواز:

رییس جمهور فکری برای گرانی‌ها کند

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در مورد گرانی‌های اخیر خطابم در درجه اول به آقای رئیس جمهور است، گفت: این نگرانی هست که باز موج جدید گرانی شروع بشود. آقای رییس جمهور اجازه ندهید این احساس به مردم دست بدهد که کشور را رها کردید چراکه این برای کشور خطرناک است.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز امروز ۳ اسفند در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مهم ترین نشانه های تقوای ظاهری، تقوای زبان است. در آیات قرآن کریم بر رعایت تقوا در قول و گفتار تاکید شده است. قرآن کریم به گفتن قول سدید سفارش کرده است و آن به معنی سخن محکمی است که در آن کذب و بیهودگی نباشد.

وی اظهار کرد: خلاف واقع سخن گفتن گناه کبیره است. وقتی یک مسئول آمار دروغ بگوید گناه کبیره مرتکب شده است. نتیجه سخن راست این است که عمل ما را اصلاح می کند و جامعه بر اساس ایمان و تقوا جامعه عمل گرا می شود. اعتماد بین افراد افزایش می یابد و آرامش خاطر در پی دارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جایگاه حفظ زبان در روایات بیان کرد: عزت و کرامت و بزرگی مومن در حفظ زبان است. هر چه بر زبانمان آمد جاری نکنیم. قول ما باید در نزد دیگران و پشت سر آنها یکی باشد. مومن به فرموده حضرت علی(ع) پیش از سخن گفتن، فکر می کند. 

حسن زاده با اشاره به گسترش ارتباطات و امکان نشر سریع اطلاعات گفت: امروز در فضای مجازی یک تهمت و صحبت غیر واقعی گفته می شود و ده ها هزار نفر این مطلب را دریافت می کنند. هر کدام از آنها هم در کانال های خود آن را نشر می دهند. مومنان باید مواظب باشند. در این فضا بر اساس تقوا رفتار کنیم. مراقب زبانمان، قلممان باشیم و از تقوای الهی خارج نشویم و به دشمن کمک نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالرور عملیات خیبر گفت: این عملیات از عملیات های مهم دوران دفاع مقدس است. جنگ به بن بستی رسیده بود از آن جهت که مناطق عملیاتی محدود بود. در قرارگاه نصرت رزمندگان و سرداران به کمک مردم منطقه(رفیع) یکسال آنجا را شناسایی کردند. گزارش‍ها را به سردار محسن رضایی می دادند و ایشان و همه مجموعه به شدت مسائل امنیتی و حفاظتی را رعایت می کردند تا اینکه به عملیات خیبر منتهی شد. اولین جنایت بمباران شیمیایی بعثی ها در این عملیات بود. اروپایی ها با زیر پاگذاشتن تمام قوانین سلاح شیمیایی به بعثی ها دادند. رزمندگان ما با مظلومیت در این بمباران به شهادت رسیدند و مجامع جهانی هیچ اعتراضی نکردند. ما با شهدای این عملیات و همه شهدای کشورمان تجدید عهد می کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، حضرت فاطمه(س) را در همه ابعاد سبک زندگی الگو دانست و گفت: نباید اشرافی گری و تجملات را در جامعه حاکم کنیم و این محقق نمی شود جز با اینکه بنده طلبه یک زندگی طلبگی داشته باشم، آن مسئول، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و دیگران نمی شود که ساده زیستی را برای مردم بگویند و در این جنگ اقتصادی مردم را به قناعت دعوت کنیم اما خود زندگی دیگری داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: هدف اول دشمن ایشان است؛ چه در ترور فیزیکی و چه در ترور شخصیتی. گروه های تروری فقط برای ترور ایشان می آمدند. اخیرا در فضای مجازی وهابی ها، سلطنت طلبان، منافقان، آمریکایی ها تمام تلاششان را به کار بردند تا ایشان را آماج حملات خود سازند و جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهند. هفته گذشته فرمودند تا آخر خدمت گزار مردم و ولی فقیه هستند. اینجا باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم به خاطر محبتی که معظم له نسبت به خوزستان دارند، بیشترین سفر ایشان بعد از خراسان رضوی به خوزستان است. همه ما از توجهات بسیار مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر می کنیم. سال های سال به پدر استان آیت الله موسوی جزایری اعتماد کامل داشتند. یک محبت متقابل بین مقام معظم رهبری و آیت الله موسوی جزایری تا امروز می بینیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما