شناسهٔ خبر: 31321528 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

فعالیت بخش انرژی پاک اتریش با ایجاد موسسات کوچک در ایران ادامه می‌یابد/ ایران هاب تولید انرژی تجدیدپذیر در منطقه

اتریش در تلاش است تا با ایجاد شرکت های کوچک توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران را که به عنوان هاب انرژی تجدیدپذیر در منطقه طلقی می شود گسترش دهد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین _ لیلا میبان; سفیر اتریش در ایران از یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر بازدید کرد.

اشتفان شولتز با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک نیروی محرک در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در خاورمیانه تبدیل شده است گفت: سیاست ایران تنوع بخشی در سبد انرژی است که سیاست بسیار قابل توجهی است. ایران ظرفیت بسیار زیادی از منابع هیدروکربن را در خود جای داده است.

وی در ادامه گفت: تمایل ایران برای گزار به سمت انرژی های تجدیدپذیر این کشور را به هاب انرژی در منطقه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه اتریش مساله آمریکا در ترک برجام را نادیده گرفته است گفت: پاسخ اتریش به ترک آمریکا از برجام ایجاد یک شبکه 9 بخشی از جمله در ایران است و هدف اتریش تلاش برای کمک به ایران در راستای استفاده از استانداردهای فنی است تا بتواند این استانداردها را در راستای تعاملات منطقه ای تبدیل کند و اعتماد و اعتبار خود را افزایش دهد.

سفیر اتریش با اشاره به اینکه انرژی های پاک به یک بخش بالقوه در همکاری های ایران و اتریش تبدیل شده است گفت: انجمن انرژی وین در سال 2018 یک قرار داد تامین مالی در زمینه مطالعات امکان سنجی انرژی های تجدیدپذیر رادر ایران به مرحله اجرا رسانده است که در ماه های آینده فعالیت این مرکز در ایران اجرا خواهد شد.

هدف از  تاسیس این مرکز ایجاد ادغام بازارهای منطقه ای در جهت انرژی های پایدار و ایجاد تکنولوژی و خدمات مرتبط در زمینه آب و هواست.  مرحله بسیار مهم این مرکز ایجاد سیاست های استانداردا و مشوق های منطقه ای از طریق داده های قابل اطمینان است.

سفیر اتریش با اشاره به اینکه انرژی های پاک در اولویت سیاست های همکاری بین المللی این کشور است گفت:ظهور جوامع انرژی تجدیدپذیردر 6 منطقه جهانی بخشی از سیاست های خارجی اتریش است و سعی دارد به برنامه توسعه استراتژیک انرژی در این بخش بپردازد.

اشتفان شولتز در خاتمه گفت:  انرژی پاک به یک محرک مهم در خاورمیانه تبدیل شده است و اتریش قصد دارد با تاسیس موسسات مختلف از این بخش حمایت و با یک سیستم دیپبماتیک اترژی های تجدیدپذیر را به ایران تزریق کند. این ایده استراتژیک نوساختارگرایی در بخش امنیت و توسعه همه جانبه است و با دیدگاه جز به کل در تلاش است تا ظرفیت ها را در زمینه های جزئی و ایجاد شرکت های کوچک در ایران گسترش دهد.

نظر شما