شناسهٔ خبر: 31321483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد:

دستگيري 18 دلال ارزي در تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 18 دلال ارزي در پايتخت خبرداد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سردار حسين رحيمي در حاشيه بازديد از مناطق مختلف منطقه 5 پايتخت در جمع خبرنگاران گفت: هرگونه خريد و فروش ارز در خيابان ها، ميادين و معابر تهران ممنوع است و با کساني که حتي يک مبلغ کمي هم داشته و قصد فروش آن را در معابر و ميادين دارند برخورد مي‌شود لذا فقط بايد به صرافي‌هاي مجاز مراجعه کنند.
وي افزود: برخورد ما با دلالان ارزي جدي است و ادامه دارد و بيش از 190 دلال حرفه‌اي ارز در زندان هستند که تعدادي از آنان با حکم مقام قضايي آزاد شدند، اما اسامي و آمار آنان در بانک اطلاعاتي ما وجود دارد و به صورت نامحسوس افراد آزادشده رصد مي‌شوند.
احداث سه کلانتري جديد در منطقه 5 پايتخت
سردار حسين رحيمي در مراسم بازديد از يگان هاي انتظامي و ترافيکي منطقه 5 پايتخت گفت:طبق بررسي هاي ميداني منطقه 5 از لحاظ جمعيت و وسعت حساس است لذا بايد واحدهاي انتظامي و ترافيکي بيشتري در منطقه وجود داشته باشد.
وي افزود: در اين منطقه جرايم خرد ما افزايش پيدا کرده اما در بخش ترافيک وضعيت قابل قبولي داريم بنابراين قرار شد بخش هاي انتظامي منطقه را تقويت کنيم و به زودي کلانتري جديدي در منطقه کن احداث خواهد شد که علاوه بر اين کلانتري 2 کلانتري ديگر نيز با هماهنگي و همکاري شهرداري ساخته مي شود.
سردار رحيمي گفت: مکان هاي کلانتري ها توسط شهرداري منطقه 5 واگذار مي شود و ساخت و ساز مکان به عهده نيروي انتظامي است.
وي افزود: در بخش معتادين نيز حدفاصل منطقه 5 و منطقه 2 معتادين زيادي حضور دارند که براي هفته آينده برنامه عملياتي براي پاکسازي اين مناطق انجام خواهيم داد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به وجود پليس کوهستان در پارک کوهسار گفت: پارک کوهسار وسعت بسياري دارد و يک پاسگاه براي 3 هزار هکتار از اين پارک درنظر گرفته شده بود که درحال حاضر وسعت آن به بيش از 3 هزار هکتار مي رسد لذا براي تقويت امنيت و ثبات منطقه بايد پليس کوهستان را نيز افزايش دهيم.
مناطق پر رفت و آمد منطقه 5 براي روزهاي پاياني سال ساماندهي مي شود
رجبعلي خسروآبادي در مراسم بازديد از مناطق ترافيکي و انتظامي منطقه 5 به همراه فرمانده انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت : منطقه 5 مناطق پرترافيکي داشته است که در محدوده سيمون بوليوار و ورودي دانشگاه آزاد يک طرح جديد طبق توافق شوراياري ها و پليس راهور انجام شده و بزودي کار ساماندهي آن صورت مي پذيرد.
وي ادامه داد : انتقال ايستگاه اتوبوس در محدوده دانشگاه از جمله کارهاي ترافيکي بود که صورت گرفت و در حال حاضر حجم ترافيک در اين منطقه کمتر شده است .
خسروآبادي تصريح کرد : ضلع شمالي منطقه 5 که رودخانه کن ، فرحزاد و کوهسار را در بر مي گيرد از مناطق حساس اين محدوده است که بايد خدمات رساني به آن افزايش يابد .
شهردار منطقه 5 افزود : با توافقي که با فرمانده انتظامي تهران بزرگ صورت گرفته ما زمين جانمايي کلانتري هاي جديد را انجام مي دهيم ولي ساخت و ساز کلانتري ها با خود نيروي انتظامي است .
خسروآبادي با اشاره به وضعيت ترافيکي منطقه 5 در روزهاي پاياني سال تصريح کرد : يکي از مشکلاتي که در انتهاي سال وجود دارد بحث خريد مردم و وضعيت حمل و نقل است که گره هايي در ميادين و نقاط پررفت و آمد ايجاد مي شود لذا محدوده هايي که براي سامان بخشيدن ترافيک وجود دارد با هماهنگي پليس راهور تعبيه شده تا يک فضاي مناسبي براي شهروندان در روزهاي پاياني سال ايجاد شود .

نظر شما