شناسهٔ خبر: 31321167 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دومين نمايشگاه بين المللي جايگاه داران سوخت؛

تقويت پول ملي، راه مقابله با قاچاق سوخت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي: بايد براي حل مشکل قاچاق سوخت پايه پولي را اصلاح و پول ملي را تقويت کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، مصطفي کواکبيان در حاشيه دومين نمايشگاه بين المللي جايگاه داران سوخت و صنايع وابسته، افزود: در مجلس شوراي اسلامي بررسي لايحه بودجه 1398 ادامه دارد و تاکنون دولت و کميسيون تلفيق، موافق افزايش قيمت بنزين در سال آينده نبوده اند.
وي اضافه کرد: البته هيچکس مخالف سهميه بندي بنزين، احياي کارت‌هاي سوخت و کنترل مصرف بنزين نيست، اما بايد سازو کار آن انديشيده شود.
کواکبيان با اشاره به اينکه روزانه 9 ميليون ليتر بنزين از کشور قاچاق مي‌شود گفت: براي مقابله با آن بايد دولت کنترل‌هاي لازم را انجام دهد و مجلس نيز برنامه ريزي مناسبي داشته باشد.
اين نماينده مجلس با بيان اينکه برخي مي‌گويند قيمت بنزين در منطقه بيشتر است و اين امر موجب قاچاق مي‌شود اظهار داشت: زماني نرخ ارز 3600 تومان بود و حالا افزايش يافته است، شايد اگر بر آن اساس حساب کنيم بايد قيمت بنزين را افزايش دهيم، اما نه 6 هزار تومان.
وي تاکيد کرد: همه همت ما اين است که بيشترين منافع به مردم برسد و در بحث کلان افزايش قيمت بنزين بايد کاري کرد که مردم بيشترين نفع را داشته باشند.
همچنين سرپرست شرکت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي نيز در گفتگو با خبرگزاري صداوسيما با اشاره به افتتاح دومين نمايشگاه جايگاه‌هاي سوخت و صنايع وابسته، گفت: حدود 6800 جايگاه سوخت در کشور داريم و بين 70 ميليون ليتر بنزين و 30 ميليون مترمکعب گاز در اين جايگاه‌ها عرضه مي‌شود که اين مسئله ظرفيت زيادي را براي اين صنعت ايجاد کرده است.
بهمن حسين زاده افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه، قرار دادن هر چه بيشتر جديدترين توليدات داخلي و خارجي صنايع مرتبط با صنعت جايگاه داري در معرض ديد جامعه است و بر اين اساس از متخصصان دعوت مي‌کنم از اين نمايشگاه بازديد کنند.
دومين نمايشگاه بين المللي جايگاه داران سوخت و صنايع وابسته با حضور 60 شرکت داخلي و خارجي
رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما گفت: اين نمايشگاه با هدف نمايش توانمندي‌ها و آخرين دستاورد‌هاي شرکت داخلي در زمينه تجهيزات جايگاه‌ها و مجاري عرضه سوخت، برگزار شده است.
بيژن حاج محمدرضا با بيان اينکه اين نمايشگاه تا پنجم اسفندماه پذيراي علاقه‌مندان است گفت: حمايت از توليد ملي، اقتصاد مقاومتي و پيوند صنعت و دانشگاه برخي از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.
وي همچنين درباره ظرفيت‌هاي صنعت جايگاه‌هاي سوخت گفت: با تمهيدات انديشيده شده بزودي جايگاه‌هاي تامين برق مورد نياز خودرو‌هاي هيبريدي و شارژ خودرو‌هاي برقي نيز فعاليت خود را در جايگاه‌هاي عرضه سوخت کشور آغاز مي‌کنند.
حاج محمد رضا با بيان اينکه اگر خودرو‌هاي سواري ديزلي وارد ناوگان حمل و نقل کشور شود، امکان ارائه خدمات به آن‌ها از همين فردا وجود دارد گفت: چند سال قبل، دولت طرحي مبني بر ديزلي کردن خودرو‌هاي سواري داشت که بسياري از جايگاه‌ها خود را براي اجراي اين طرح آماده کردند، اما اين طرح اجرا نشد؛ با اين حال هر زمان که دولت اين طرح را اجرايي کند، بسياري از جايگاه‌ها آمادگي دارند تا نفت گاز به خودرو‌هاي سواري عرضه کنند.

نظر شما