شناسهٔ خبر: 31319814 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مایکروسافت | بیل گیتس و ماجرای ثروتمند شدن

همشهری آنلاین: بیل‌ گیتس، ثروتمندترین مرد جهان چند روز پیش طی سخنانی گفته است که او شایسته‌ی داشتن چنین اموالی نیست، اما به طور شانسی صاحب چنین سرمایه بزرگی در جهان شده است.

صاحب‌خبر -
سخنان گیتس هزاران انسان فقیر را شاد کرد، چون بسیاری از فقرای جهان در آرزوی این هستند که روزی به طور شانسی سرمایه دار شوند.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت که برای بسیاری از جوانان آمریکا و سراسر جهان الگویی از موفقیت به شمار می‌رود، گفت: «سزاوار پولی که از زمان تاسیس شرکت در سال ۱۹۷۵ تاکنون به دست آورده‌ام نیستم. البته نه تنها من بلکه هیچ ثروتمندی در دنیا سزاوار داشتن چنین سرمایه‌ای نیست».

بیل گیتس ۶۵ ساله افزود: او ثروت ۷۳ میلیارد دلاری خود را تنها به دلیل شانس خوب و همچنین تیم پشتیبانی که با آن کار کرده، به دست آورده است.

گیتس در مصاحبه با هفته نامه «دیلی میل» گفت: «من حدود ۱۰ میلیارد دلار مالیات پرداخت کردم، اما من باید بیشتر بپردازم».

بیل گیتس، افزود: «فکر نکنم همه‌ی ثروتم را به فرزندانم بدهم چون به نفع‌شان نخواهد بود».

البته منظور ثروتمندترین مرد جهان این است که همه ثروتش را به فرزندانش نخواهد داد.

او گفت: «پس از پرداخت برخی اموال به جاهایی که باید بپردازم، مقداری را به فرزندانم خواهم داد و بقیه را در اختیار انجمن‌های خیریه‌ خواهم گذاشت».

بیل گیتس پیشتر با همسر خود یک انجمن خیریه‌ تاسیس کرده بودند که هدف از تاسیس آن مبارزه با فقر و بیماری در کشورهای فقیر است.

گیتس از قانون آمریکا که در آن والدین می‌توانند ۹ میلیون دلار را بدون پرداخت مالیات به فرزندانشان بدهند، انتقاد کرد و گفت این مبلغ خیلی زیاد است و منصانه نیست، باید مالیات داد.

گیتس دارای سه فرزند است. «جنیفر» ۲۳ ساله فرزند بزرگ اوست. فرزند دوم او «روری» ۲۰ ساله و سومین فرزند او «ووبی» است که ۱۷ سال دارد.

ثروتمندترین مرد جهان پیشتر گفته بود که فرزندانش از تصمیم او همسرش برای اختصاص دادن بخشی از ثروتشان به امور خیریه آگاهند و این موضوع را درک کرده‌اند. او گفته بود که فرزندانش به اقدامات او و همسرش برای مبارزه با فقر و بیماری افتخار می‌کنند.

گیتس گفته بود که فرزندان‌مان با استفاده از این اموال آموزش خوبی خواهند یافت و هرگز فقیر نخواهند شد اما آنها کار و فعالیت خواهند کرد.

  • سیتنا

نظر شما