شناسهٔ خبر: 31319161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع):

همکاری بسیج در همه برنامه های کانون ها/جشنواره مدهامتان شاخص ترین برنامه کانون های مساجد است

سرهنگ اسلامی از جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان یکی از برنامه های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و گفت: برنامه های کانون های فرهنگی هنری و بسیج باید به گونه ای باشد که مسجد به محل رجوع آحاد مردم تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار «جعفر اسلامی»، معاون بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع( در حاشیه برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اهتمام جدی به مباحث قرآنی به ویژه برگزاری دوره های آموزشی قرآن در رده های مختلف سنی را از اصلی ترین رسالت های کانون های مساجد برشمرد و عنوان کرد: کانون ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که افراد از کودکی با مسجد و قرآن انس بگیرند.

 

وی جذب اقشار مختلف به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد را ضروری ترین نیاز امروز جامعه دانست و افزود: امروزه دشمنان اسلام، انقلاب و نظام که از جنگ سخت و رودررو درمانده اند، برای ضربه زدن به اسلام ناب و نظام اسلامی با بهره گیری از همه توان، صرف بودجه های کلان، استفاده از ابزار روز دنیا و تشکیل جبهه ای متحد متشکل از همه عالم کفر و نفاق به جنگ نرم روی آورده اند و هدف آنها در این نبرد ناجوانمردانه سست کردن پایه های اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان است.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع( اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شرایط باید برای مقابله و خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمن در این جبهه، با دعوت از جوانان نخبه خلاق و اهل فکر و همچنین افراد باتجربه متعهد، هیات های اندیشه ورز را بوجود آورند که در این هیات پس از بررسی و آسیب شناسی صحیح و اصولی معضلات، راهکارهای بومی قابل اجرا را ارائه دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید پاسخگوی نیاز روز رده های سنی مختلف، جذاب و اثربخش باشد، بیان کرد: برنامه های کانون ها باید متناسب با سلیقه و ذائقه گروه های مختلف سنی و متناسب با نیاز آن ها باشد.

 

اسلامی به تشریح کارکردهای متنوع مسجد پرداخت و گفت: مسجد تنها مکان عبادت و راز و نیاز صرف نیست بلکه باید به محلی برای رجوع همه مردم در موضوعات و مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، آموزشی، اقتصادی، امنیتی و ... تبدیل شود.

 

وی ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج در سطح استان هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری و بسیج مکمل یکدیگر هستند و امروزه به جرات می توان گفت که این دو مجموعه در همه برنامه ها با هم همکاری تنگاتنگ و موثری را دارند.

 

سرهنگ اسلامی همکاری و همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج را موجب اثربخشی فعالیت های مساجد و پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه ها و در نتیجه عدم اتلاف هزینه و زمان ذکر و خاطرنشان کرد: امروز با تعامل، هماهنگی و مشارکت، بخشی از برنامه های مسجد را کانون و بخش دیگر را بسیج انجام می دهند.

 

وی از جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان یکی از برنامه های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد که در هرمزگان با همکاری بسیج برگزار می شود نام برد و عنوان کرد: این جشنواره موجب رونق دوره های آموزش قرآنی وجذب رده های مختلف سنی به مساجد شده است.

 

 

نظر شما