شناسهٔ خبر: 31319147 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

67 درصد مبتلایان سرطان معده در مرحله پیشرفته مراجعه می کنند

دکتر مینوش مقیمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: بیماری سرطان بیش از گذشته افزایش یافته و بر این اساس باید روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن

صاحب‌خبر - دکتر مینوش مقیمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: بیماری سرطان بیش از گذشته افزایش یافته و بر این اساس باید روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام داد.
وی اظهار داشت: در بروز بیماری سرطان علل های ارثی و محیطی، زمینه ای و کم تحرکی دخالت دارند اما فاکتورهای متعددی نظیر ارث و محیط در بروز این بیماری نیز تاثیرگذار هستند، اما در انواع مختلف سرطان نیز با علل مختلف و متعدد روبرو هستیم که همین موضوع مبارزه را پیچیده تر می کند.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) استان زنجان ادامه داد: طبق بررسی ها، 40 تا 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و در این میان ارائه آموزش های از قبیل عدم استعمال سیگار، دخانیات و تغذیه سالم امری مهم و ضروری است.
وی اضافه کرد: هم اکنون روش های علمی در بحث مقابله با سرطان و پیشگیری از آن نتیجه بخش بوده و توصیه می شود از خوددرمانی به ویژه در ارتباط با مباحث پیشگیری از سرطان به شکل خودسرانه خودداری کنند.
مقیمی افزود: فعالیت پژوهشی گروه های متخصص می تواند علل اصلی ابتلا به سرطان را شناسایی و در ادامه درمان بیماران عملکرد مناسبی داشته باشند و این در حالی است تشخیص دیر هنگام درمان ها را سخت می می کند.
این فوق تخصص خون و آنکولوژی بیمارستان ولی عصر (ع) ادامه داد: خود مراقبتی (پیشگیری ثانویه) اصل مهم در پیشگیری از سرطان است و شناخت از بدن امری مهم بوده چرا که می توان کوچکترین تغییر را شناسایی کرده و به پزشک متخصص مراجعه کرد.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه، در ارتباط با سرطان پستان با خودمراقبتی می توان در مراحل اولیه، تومور سرطانی را شناسایی و با کمترین هزینه و با درصد خطر بسیار پایین، نسبت به درمان اقدام کرد.
9646/8068
انتهای پیام

نظر شما