شناسهٔ خبر: 31318736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صلاحی در گفتگو با دانشجو:

۱۲۰۰ دانشجوی خراسان جنوبی دهم اسفندماه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام ۱۲۰۰ دانشجوی این استان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از دهم اسفند خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از اعزام ۱۲۰۰ دانشجوی این استان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از دهم اسفند خبر داد و گفت: دانشجویان خواهر و برادر در سه بازه زمانی پنج روزه از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سطح استان به اردو‌های راهیان نور اعزام خواهند شد.

صلاحی با بیان اینکه درمجموع بیش از هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام خواهند شد افزود: خواهران از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه درقالب دو گروه و برداران از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ اسفند ماه در قالب یک گروه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی از بازدید دانشجویان از یادمان هور برای اولین بار در امسال خبر داد و افزود: یادمان هور سال گذشته با همت بسیج دانشجویی ساخته شد که امسال دانشجویان در بازدید از هور یادمان جدیدی را تجربه خواهند کرد و چند عملیات بزرگ هور توسط راویان روایت خواهد شد همچنین بازدید از اروند رود، خرمشهر، شلمچه، طلائیه، هویزه، فتح المبین، فکه، دهلاویه از دیگر یادمان‌هایی است که دانشجویان در این مدت از آن‌ها دیدن می‌کنند.

مسئول بسیج خراسان جنوبی گفت: نمایش فیلم‌های جشنواره عمار در اتوبوس، نمایش کار‌های تولیدی خود دانشجویان با محوریت شهدا و دفاع مقدس، اپلیکیشن موبایلی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در طول این اردو‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، برنامه شبی با شهدا، رزمایش معراج شدا و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در طول مسیر و هم در محل استقرار با پرداختن به موضوعات دفاع مقدس و چرایی جنگ از دیگر برنامه‌های دنبال شده در اردو‌های راهیان نور دانشجویی امسال است.

صلاحی هدف از برگزاری این اردو‌ها را آشنایی قشرجوان و دانشجو با دفاع مقدس وعملیات بزرگ که با اتکا به توانمندی و ظرفیت رزمندگان اسلام انجام شده است، دانست و افزود: شعار امسال راهیان نور دانشجویی ایران سرافراز با موضوع گرامیداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی و بیان دستاورد‌های انقلاب است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اهداف این اردو‌ها دانست و گفت: این رویکرد در واقع نوعی معرفت افزایی و بصیرت افزایی دانشجو در زمینه‌های مختلف است؛ همچنین تربیت نیرو‌هایی مسئولیت پذیر از دیگر اهداف این اردو‌ها است.

نظر شما