شناسهٔ خبر: 31318717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد:

شورای فرهنگ عمومی در استان ها تشکیل شود

ارومیه - مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شوراهای فرهنگ عمومی در استان ها تشکیل شود که نتیجه آن هماهنگی و تاثیرگذارتر بودن برنامه‌های فرهنگی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام سیدعلی حسینی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود پتانسیل های بالای فرهنگی در کشور و استان در شرایط راضی کننده ای قرار نداریم افزود: در لایحه بودجه سال ۹۸ شاهد کاهش هفت درصدی بودجه بودیم که این کاهش در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمود بیشتری دارد.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده موفق شدیم میزان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با جبران کاهش هفت درصدی به همان بودجه امسال مصوب کنیم که نوید بخش خوبی در این حوزه است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از هنرمندان، خاطرنشان کرد: هم ‌اکنون صندوق حمایت از هنرمندان راه‌اندازی شده و بیمه هنرمندان اجرایی شده است.

وی با اشاره شرایط حساس فرهنگی استان به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی افزود: آذربایجان‌غربی دارای جلوه‌های خاصی بوده چون هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد و همسایه‌گی با این کشورها از نظر فرهنگی مهم و حساس است.

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند حفظ هویت ملی با زنده نگهداری و رشد هویت اقوام هستیم عنوان کرد: این استان از گذشته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت مناسبی دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: کمک به پایان پروژه تالار مرکزی ارومیه برای اتمام از برنامه کاری وزارت ارشاد است و ایجاد ارتباط بین نمایندگان و ادارات کل و وزارت خانه، انتقال درخواست‌های مدیر کل استان به وزارت خانه و پیگیری اجرایی شدن آن در چهار چوب قانون از سایر اهداف وزارتخانه به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی در آذربایجان غربی دارد گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های هر دولتی در کنار نهادهای حکومتی تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام حسینی افزود:اما با توجه به تنوع دستگاه‌ها و نهادهای مختلف گاهی موازی کاری و تداخل در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشاهده می شود که برای حل این مشکل، باید شوراهای فرهنگ عمومی در استان ها تشکیل شود، که نتیجه آن هماهنگی و تاثیرگذار بودن بیشتر اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه است.

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمانی از ادیان و اقوام است گفت:این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی در آذربایجان غربی دارد.

نظر شما