شناسهٔ خبر: 31318692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران از مصرف کنندگی محض بازیهای خارجی رایانه ای به بازی ساز تبدیل شده است

عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما در حال حاضر از مصرف کنندگی محض و استفاده از بازی‌های خارجی در سال ۸۷ به تولید بازی رسیدیم.

صاحب‌خبر -
دکتر بهروز مینایی، در حاشیه این کنفرانس در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با تاکید بر ثمره نهضت بازی سازی در کشور افزود: ما از مصرف کنندگی محض و استفاده از بازی‌های خارجی در سال ۸۷ در حال حاضر به ۷ درصد اصل بازی و ۱۴ درصد کار‌هایی که در حوزه انواع تولید بازی‌های ایرانی می‌شود مثل بازی پرکابر باقلوا رشد یافتیم.

به گفته وی، به گفته وی، بازی باقلوا به عنوان ششمین بازی پر مخاطب در کشور است که افزون بر ۲۰ میلیون دانلود و بیش از سه میلیون کاربر فعال دارد.

وی تصریح کرد: بازی کوییز آف کینگ نیز تا کنون مورد استفاده ۱۱ تا ۲۰ میلیون کاربر قرار گرفته است و توانسته رتبه دهم بازی‌های پر مخاطب را به خود اختصاص دهد.

مینایی، با اشاره به رشد ۳ تا ۴ درصدی سالانه مصرف بازی‌های داخلی و عرضه بازی‌های ایرانی توسط بازی سازان داخل گفت:کارآفرینی، خلاقیت و خلق ثروت از خصوصیات این رشد و پیشرفت است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستمایه این پیشرفت‌ها آینده بسیار روشنی را در صنعت گیم پیش روی ما دارد گفت: با تلاش جوانان ما در این صنعت به پیشرفت‌های و افق روشن تری خواهیم رسید.

چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور چهار سخنران ویژه از کشور آلمان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

این همایش یکروزه از سال ۱۳۹۴ برای راهنمایی و پشتیبانی از پژوهشگران حوزه بازی‌های رایانه‌ای با میزبانی دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری دومین کنفرانس بین المللی بازیهای رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها

نظر شما