شناسهٔ خبر: 31318512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تضمین واشنگتن به همپیمانان کرد سوری؛ ۲۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه می‌مانند

71516

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ۲۰۰ سرباز آمریکایی برای مدتی در سوریه جهت حفظ "صلح" باقی می‌مانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دسامبر اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در سوریه که شمارشان به ۲۰۰۰ تن می‌رسند از این کشور خارج خواهند شد. با این حال ترامپ تحت فشار مشاوران برای اصلاح سیاست خود و تضمین حمایت از نیروهای کرد سوری که با داعش می‌جنگند قرار گرفته است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰۰ سرباز برای مدتی نامشخص جهت حفظ "صلح" در سوریه باقی می‌مانند.

تصمیم آمریکا برای باقی ماندن تعدادی از سربازان این کشور در سوریه باعث می‌شود هم پیمانان اروپایی واشنگتن در کمک به ایجاد منطقه "امن" در شمال شرق سوریه و نظارت بر آن مشارکت داشته باشند.

پیشتر رهبر نیروهای مخالف سوری که مورد حمایت آمریکا هستند بر لزوم استقرار نیروهای بین المللی متشکل از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سرباز برای کمک به نابودی کامل داعش تاکید کرده بود.

تصمیم آمریکا برای باقی ماندن ۲۰۰ سرباز در سوریه از میزان انتقادات از ترامپ می‌کاهد. یک مسئول ارشد آمریکایی اعلام کرد: این پیام واضحی برای هم پیمانان ما و اعضای ائتلاف است مبنی بر این که ما تا حدی نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهیم کرد.

کاخ سفید اعلام نکرده که این نیروها در چه مناطقی مستقر خواهند شد یا مدت استقرارشان چقدر طول خواهد کشید. اما یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: طرح اولیه ما شامل حفظ نیروهایمان در شمال شرق سوریه و پایگاه التنف است. برنامه ریزی‌ها همچنان ادامه دارد و احتمالاً تغییراتی در این طرح رخ بدهد.

مسئولان آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا هفته گذشته در مونیخ نشستی را با تعدادی از وزرای دفاع هم پیمان آمریکا درباره سوریه برگزار کرد. حاضران در این نشست بر لزوم اتخاذ اقدامات امنیتی در شمال شرق سوریه بعد از عقب نشینی آمریکا از این کشور تاکید کردند. قرار است شاناهان امروز با وزیر دفاع ترکیه دیدار کند.

در همین راستا لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی از تصمیم ترامپ برای حفظ تعدادی از نیروهای این کشور در سوریه در چارچوب نیروهای بین المللی برای تحقق صلح استقبال کرد.

وی گفت: ترامپ نصیحت درست ما را که به ممانعت از مشکلاتی که آمریکا در عراق با آن مواجه شد کمک می‌کند جدی گرفت.

انتهای پیام

نظر شما