شناسهٔ خبر: 31318385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غلامی:

مأموریت‌گرا کردن مراکز آموزش عالی اولویت اجرایی وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که جایگاه امروز ایران در حوزه پژوهشی نشان دهنده به ثمر رسیدن فعالیت دانشگاهیان در این حوزه است، گفت: مأموریت‌گرا کردن مراکز آموزش عالی اولویت اجرایی وزارت علوم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین برنامه خود در سفر به استان یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان ، با بیان این که جایگاه امروز ایران در حوزه پژوهشی نشان دهنده به ثمر رسیدن فعالیت دانشگاهیان در این حوزه است، گفت: مأموریت‌گرا کردن مراکز آموزش عالی اولویت اجرایی وزارت علوم است.

وی در این نشست که با حضور روسای دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه آموزش عالی کشور در ۴۰ سال گذشته وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، اظهار داشت: عدم نیاز ایران اسلامی به کارشناسان خارجی گواه استقلال علمی و آموزشی در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

غلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش، افزود: جایگاه امروز ایران در حوزه های پژوهشی بین المللی نشان می‌دهد که فعالیت دانشگاهیان در این حوزه به ثمر نشسته است.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در مورد دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی خیلی کم حرف زده می شود، گفت: افراد باید در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی نیمه پرلیوان را دیده و نسبت به افزایش امید بین افراد جامعه اقدام کنند.

غلامی تقویت ظرفیت‌های بین‌المللی را از جمله اقدامات در دستور کار وزارت علوم دانست و بیان کرد: برنامه های منسجم به منظور ارتقای جایگاه علمی ایران در عرصه های بین المللی تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار با تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری گفت: حمایت بیش از پیش از پارک‌های علم و فناوری از جمله رویکرد های جدی وزارت علوم و دولت است.

غلامی ورود به رفع مسائل اجتماعی و صنعتی را از دیگر رویکردهای جدی وزارت علوم دانست و گفت: فعالیت به روز علمی برای رفع دغدغه های بخش صنعت از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار وزارت علوم است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حوزه فناوری می‌توانیم برخی از اقدامات را به بخش خصوصی واگذار کنیم، افزود: در بحث ساماندهی مأموریت‌گرا کردن مراکز آموزش عالی در اولویت اجرایی وزارت علوم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما