شناسهٔ خبر: 31318146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گفت‌وگوی پامپئو و گوترش درباره اوضاع یمن و اجرای توافق سوئد

وزیر خارجه آمریکا برای در جریان قرار گرفتن اوضاع یمن و ضمانت اجرایی توافق سوئد، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دیروز پنجشنبه با «آنتونیو گوترش» در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره اوضاع یمن گفت‌وگو کرده بود.

العربیه گزارش داد، دو طرف در این دیدار که به درخواست وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت، درباره تلاش‌های به کار گرفته در خصوص صلح یمن و اهمیت خروج نیروهای مسلح از الحدیده بحث و تبادل نظر کردند.

در همین ارتباط، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که دو طرف در این دیدار ۳۵ دقیقه‌ای در خصوص بحران ونزوئلا نیز گفت‌وگو کردند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی آنتونیو گوترش بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که وزیر خارجه آمریکا و دبیر کل سازمان ملل درباره اوضاع ونزوئلا و منطقه رایزنی کردند.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز سه‌شنبه گذشته گفته بود که انتظار می‌رود طرح استقرار مجدد در الحدیده در روزهای آینده اجرا شود، اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده سازمان ملل روز چهارشنبه گذشته در جلسه شورای امنیت گفته بود که طرف‌های یمنی توافق اصولی بر سر استقرار مجدد نیروها در الحدیده کرده‌اند و سطح خشونت به دلیل اجرای توافق سوئد، کاهش یافته است.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر آمادگی نیروهای یمنی برای اجرای مرحله اول طرح استقرار مجدد در الحدیده، گفت که ائتلاف سعودی-اماراتی این توافق را رد می‌کند تا به نقض‌ بیشتر آتش‌بس در الحدیده ادامه دهد.

انتهای پیام/ح

نظر شما