شناسهٔ خبر: 31318141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دهن کجی دوباره صهیونیست ها به لهستان

وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی که با اظهارات خود درباره مشارکت لهستان در قتل یهودیان جنجال آفریده، گفت هرگز بابت این سخنان از ورشو عذرخواهی نمی کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

خبرنگار کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود که «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه موقت این رژیم که به تازگی به این مقام منصوب شده اعلام کرد که از لهستانی ها عذرخواهی نمی کند.
اظهارات هفته گذشته کاتص درباره مشارکت لهستان در قتل یهودیان در خلال جنگ جهانی دوم در رسانه ها جنجال برانگیز شده و سبب سردی روابط ورشو و تل آویو گشت.
اختلاف میان رژیم صهیونیستی و لهستان هفته پیش و بعد از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو ، لهستان را شریک نازی ها در قتل یهودیان در طول جنگ جهانی دوم معرفی کرد.
اما اظهارات مشابه کاتص که به نوعی تکرار سخنان نتانیاهو بود به این اختلاف دامن زد و آن را تشدید کرد .
کاتص وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی با حضور در شبکه خبری i24 رژیم تل آویو به نقل از 'اسحاق شامیر' نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: لهستانی ها یهودی ستیزی را از شیر مادرگرفته اند.
سپس سفیر لهستان در سرزمین های اشغالی در حساب توئیتر خود به کاتص انتقاد کرد و نوشت: واقعا عجیب است، وزیر امور خارجه ای که به تازگی انتخاب شده چنین اظهارات نژادپرستانه و شرم آوری را نقل می کند.
کاتص هفته گذشته و در پی انتقادها علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی که سمت وزیر بهداشت، وزیر دفاع و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را به صورت همزمان در اختیار داشت، به عنوان وزیر امور خارجه موقت این رژیم انتخاب شد.
پیش از این نیز لهستان سفر 'ماتئوس موراویکی' نخست وزیر خود به سرزمین های اشغالی را برای شرکت در اجلاس چهارجانبه ویشه گراد با حضور لهستان، چک، اسلواکی و مجارستان لغو کرد.
صهیونیست ها می گویند که آلمان نازی 6 میلیون یهودی را در جریان حادثه هولوکاست به قتل رسانده که سه میلیون از این آنان شهروند لهستان بوده اند.
این روایت صهیونیست ها از هولوکاست با تشکیک محققین و مورخین مشهوری مانند روژه گارودی فیلسوف فرانسوی ، دیوید اورینگ تاریخ نویس انگلیسی ، جورج تایل محقق فرانسوی ، رابرت فوریسون استاد دانشگاه لیون فرانسه و بسیاری دیگر از محققین و پژوهشگران جهان روبه رو شده است .

 

نظر شما