شناسهٔ خبر: 31318123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست بخشداری:

ترویج مطالعه در بخش مرکزی ابرکوه نیاز به همکاری خانواده ها دارد

یزد - ایرنا - سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه گفت: برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه خصوصا در این بخش نیازمند مشارکت و همکاری خانواده هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، عباس مهری پنجشنبه ‌شب در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی افزود: باید همگان عزم خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه جزم کنند.
وی بابیان اینکه برای انجام کارهای فرهنگی نباید به شعار اکتفا کنیم و با عمل وارد این مقوله شویم ، تصریح کرد: امر مهم کتابخوانی در رشد فکری ، اجتماعی و ترقی زندگی انسان بسیار تأثیرگذار است.
رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی ابرکوه هم در این نشست گفت: مردم این شهرستان علاقه خاصی به کتاب و کتابخوانی داشته و دارند.
حمیدرضا بصیری با اشاره به افتتاح یک باب کتابفروشی جدید در یکی از خیابان های این شهر توسط بخش خصوصی در سال جاری اظهار داشت : در این زمینه تاکنون افزون برسه هزار جلد کتاب‌های مختلف به فروش رفته است .
وی همچنین افزود: برای دستیابی به مطالعه بیشتر در میان کودکان و نوجوانان تاکنون 150 باشگاه‌ کتاب‌خوانی در شهرستان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: سه هزار جلد کتاب در 800 عنوان در باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای فرهنگ مطالعه بین مردم توزیع ‌شده است.
رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی ابرکوه تصریح کرد: خلاقیت در زمینهٔ های کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های گسترده در ترویج فرهنگ کتا‌بخوانی با توجه به شاخص‌های در نظر گرفته‌شده سبب شد، امسال ابرکوه در بین 20 نامزد نهایی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه هم گفت: افراد زیادی به‌ویژه در بخش خواهران در این شهرستان علاقه‌مند به مطالعه کتاب هستند.
حجت‌الاسلام سید کاظم فاطمی نسب اظهار داشت: یکی از راهکارهای مناسب فرهنگ کتاب‌خوانی برگزاری مسابقات از کتاب‌های مختلف است.
وی اظهار داشت : یک دوره مسابقه کتابخوانی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان مردم به‌ ویژه نوجوانان و جوانان با شرکت 473 نفر در شهرستان برگزار شد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابرکوه در ادامه بابیان اینکه از میان شرکت‌کنندگان برتر قرار است 40 نفر به مشهد مقدس اعزام شوند، تصریح کرد: در این مسابقه که سؤالات سختی هم از سخنان حضرت علی (ع) نهج‌البلاغه انتخاب‌ شده بود، 38 نفر از شرکت‌کنندگان به 100 درصد سؤالات پاسخ دادند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ابرکوه هم گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، این شهر به‌عنوان پایتخت کتاب انتخاب شد و این امر برندی در فرایند ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و تداو م آن همکاری دستگاه‌های فرهنگی را می‌طلبد.
قاسم برزگر با اشاره به فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی افزود: در حوزه کتابخوانی و فضای کتابخانه‌ها در رتبه دوم استان قرار داریم.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال 1397 تاکنون افزون بر 40 هزار نفر از علاقه‌مندان به مطالعه به کتابخانه‌ها مراجعه کردند و از خدمات آن مانند سالن مطالعه، عضویت و اینترنت بهره‌مند شده‌اند.
هم‌اکنون 11درصد جمعیت شهرستان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که 65 درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی خانم‌ها هستند.
شهرستان ابرکوه هفت باب کتابخانه عمومی با 95 هزار و 200 نسخه کتاب دارد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

نظر شما