شناسهٔ خبر: 31318109 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جعفرآبادی در گفتگو با آنا:

رکوردم را می‌شکنم/ اولین حضور یک زن ایرانی در پیاده‌روی آسیایی

قهرمان پیاده‌روی بانوان کشور گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال شکستن رکورد خود خواهم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مسابقات پیاده‌روی قهرمانی کشور در بخش بانوان با قهرمانی و رکوردشکنی زهرا جعفرآبادی خاتمه یافت تا وی برای نخستین بار، این فرصت را کسب کند تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.

زهرا جعفرآبادی در گفتگو با آنا، درباره مسابقات پیاده‌روی 20 کیلومتر قهرمانی کشور و کسب عنوان نخست خود در این مسابقات اظهار کرد: در سال‌های قبل رقابت‌ پیاده‌روی قهرمانی کشور در بخش بانوان در مسافت 10 کیلومتر برگزار می‌شد که البته مسافت قانونی نبود و در سطح بین‌المللی مسابقات در بخش 20 کیلومتر برگزار می‌شود.

وی افزود: در اولین مسابقات 20 کیلومتر پیاده‌روی که در مشهد برگزار شد، زمان 1:59:46 ساعت را برجای گذاشتم و اولین ورزشکار زن ایران بودم که رکورد خود را در این مسابقه به‌صورت رسمی ثبت کردم. امسال هم توانستم رکورد خود را جابه‌جا کرده و زمان 1:59:06 ساعت را به‌جای گذارم.

قهرمان پیاده‌روی کشور درباره مسابقه بعدی خود بیان کرد: برنامه بعدی‌ام مسابقات قهرمانی آسیا است که در روز 29 اسفند برگزار می‌شود. این مسابقات از سری رقابت‌های جام پیاده‌روی آسیا است که همه ساله در ژاپن برگزار می‌گردد. در سال‌های قبل نمایندگان ایران در بخش مردان در این مسابقات حضور داشتند اما در قسمت زنان، این اولین باری است که یکی از نمایندگان پیاده‌روی ایران در بخش بانوان در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

جعفرآبادی افزود: در حال حاضر در ایران با نفر دوم در حدود پنج دقیقه فاصله زمانی دارم. به‌همین خاطر باید تلاش کنم که در مسابقات آسیایی رکورد خود را بهبود بخشم. خوشحالم که استارت اعزام‌های بین‌المللی توسط من زده شد و این امر می‌تواند انگیزه سایر نفرات را برای حضور در سایر مسابقات افزایش دهد. زیرا تا وقتی ‌که اعزامی در کار نباشد، انگیزه‌ای برای عملکرد مثبت در بین ورزشکاران دیده نخواهد شد.

رکورددار پیاده‌روی کشور درباره سطح کیفی مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: در حال حاضر ورزشکاران ژاپنی و چینی رکورددار این ماده هستند و به‌همین خاطر کیفیت این مسابقات در سطح آسیا بسیار بالا است. هرچند که در مسابقات قهرمانی آسیا این رقابت نیست اما ورزشکاران برتر در مسابقات سالانه ژاپن شرکت می‌کنند و سطح مسابقات را بالا می‌برند.

جعفرآبادی در خاتمه درباره هدف خود در مسابقات آسیا اذعان کرد: از سال 86 پیاده‌روی را به‌صورت تخصصی آغاز کردم و از سال 90 رکورددار کشور شدم. در آن زمان خیلی‌ها می‌گفتند از حضور در این مسابقات چه انگیزه‌ای داری. اما از همان زمان دوست داشتم سرانجام شانس حضور در مسابقات بین‌المللی را به دست بیاورم و با کسب جواز حضور در مسابقات کاپ آسیا، به آرزوی خود دست یافتم. در این رقابت‌ها هم تلاش می‌کنم که رکورد خود را که در سطح کشور به جا گذاشته‌ام، بهبود بخشم.

انتهای پیام/4051/پ

 

نظر شما