شناسهٔ خبر: 31318071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

بایسته های دهه پنجم انقلاب- ۱۰

فیلمساز حوزوی تاکید کرد؛لزوم ورود جدی تر حوزویان به عرصه فیلمسازی در دهه پنجم انقلاب

حوزه/ فیلمساز و مستندساز حوزوی و منتقد فیلم بر لزوم ورود جدی تر حوزویان به عرصه فیلمسازی در دهه پنجم انقلاب تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حسین اسدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: دفاع از انقلاب و حراست از دستاوردهای آن می طلبد که نیروهای مومن وانقلابی بیش از پیش وارد عرصه های فرهنگی و رسانه ای و هنری شوند و به خصوص طلاب و حوزویان مستعد در عرصه فیلمسازی و مستندسازی در دهه پنجم انقلاب باید ورود جدی تر و قوی تری در این باره داشته باشند.

وی افزود: امروز یکی از انتظارات جدی از حوزه، تلاش مضاعف در جهت تولید محتواست و این که ما بتوانیم این محتوای خوب و مناسب را در قالب هنر و رسانه به مخاطب انبوه عرضه کنیم.

این مستندساز و فیلمساز حوزوی همچنین گفت: در طول یک سال به طور متوسط حدود 100 فیلم و نیز صدها فیلم کوتاه در کشور تولید می شود که هیچ کدام این ها محصول حوزه نیست و بنده معتقدم که در شرایط فعلی حرکت حوزه به سمت تولید فیلم و نه فقط ارایه مشاوره و بحث فیلمنامه یک ضرورت است که نباید از آن غفلت کرد.

وی بیان داشت: رسالت اصلی ما طلبه ها و حوزویان ناظر به بحث تبلیغ و ارتباط با مخاطب است و این که بتوانیم آن ها را با معارف نورانی دین و آموزه های الهی آشناتر کنیم که این مهم بی شک با ساخت فیلم از سوی خود حوزویان بهتر محقق می شود.

اسدی زاده خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که در رابطه با طرح و ساماندهی مباحث مرتبط با بنیان های نظری فیلمسازی طلاب و فضلا باید به شکل جدی کار کنند و ما در این زمینه به طور نسبی دستمان خالی است چه آن که در این چهل سال آن طور که باید و شاید کار جدی و عمیق نشده است.

۳۱۳/۸

 

نظر شما