شناسهٔ خبر: 31318012 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد:

هدف طرح ساماندهی دانشگاه ها به معنای کاهش پذیرش دانشجو نیست

یزد - ایرنا - استاندار یزد بر ضرورت تمرکز زدایی و ایجاد انعطاف در سرفصل‌های آموزشی و حتی در نوع رشته های آموزشی دانشگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی مراکز آموزش عالی به معنای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در استان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه یزد که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: این استان به لحاظ داشتن نیروی متخصص وضعیت مطلوبی دارد و زیرساخت‌های این بخش فراهم است.
وی اضافه کرد: در تقویت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، فضای فعالیت مناسبی فراهم است و متقاضیان تحصیل کرده زیادی هستند که پارک علم و فناوری به دلیل داشتن فضای فیزیکی محدود، توان پاسخگویی به آنها را ندارند.
وی اضافه کرد: از وزارت علوم انتظار می رود حمایت بیشتری در بحث تقویت پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری در این استان داشته باشد.
استاندار یزد اظهار داشت: درباره تجهیزات و کادر اداری، رویکردهای توسعه و منطبق با طرح آمایش سرزمینی استان مورد نیاز است تا بر اساس مزیت‌ها و چالش‌های استان برای برخی دانشگاه ها ماموریت ویژه ای تعریف شود.
طالبی افزود: زمانی که یکی از اولویت های اصلی استان گردشگری و استفاده از این ظرفیت است باید دانشگاهی داشته باشیم که نیاز استان را در سطح کشور پاسخ دهد و آموزش نیروی انسانی را برعهده گیرد.
در این نشست روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان به تبیین چالش ها و مشکلات پیش روی این مراکز پرداختند.
استان یزد حدود یک‌صد هزار دانشجو دارد که در 68 مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.
دانشگاه یزد افزون بر 400 عضو هیات علمی و 100 رشته تحصیلی دارد.
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر چهارشنبه در سفری 2روزه وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
بهره‌برداری از 2 طرح عمرانی، دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و بازدید از پارک علم و فناوری از برنامه‌های نخستین روز سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یزد بود.
شرکت در آیین گرامیداشت سی‌امین سال تأسیس دانشگاه یزد، بازدید از طرح‌های عمرانی و فناوری سایت اصلی دانشگاه های یزد، اردکان و میبد و حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز از برنامه‌های دومین روز سفر وزیر علوم به یزد بود.
7532 / 2047/

نظر شما