شناسهٔ خبر: 31317942 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گنجاندن قوانین راهنمایی و رانندگی در نظام آموزشی ضروری است

اصفهان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: گنجاندن آموزش های مربوط به قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی در نظام آموزشی از دوره ابتدایی تا دانشگاه ها ضروری است.

صاحب‌خبر -

سردار مهدی معصوم بیگی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز در بیشتر کشورها برای ارتقای فرهنگ ترافیک که همان رانندگی صحیح است، از سنین کودکی با ایجاد شهرک های ترافیکی در پارک ها و محل های مختلف به امر آموزش این مهم پرداخته شده است.
وی اظهارداشت: می توان اطمینان داشت که اگر در حوزه آموزش به ویژه آموزش فرهنگ ترافیک، گروه های هدف به شکل مستمر آموزش ببینند نتیجه اثربخش و طولانی مدتی خواهد داشت.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد : در این راستا باید همه گروه ‌ها را در بحث آموزش فعال کرد که این امر شامل افرادی می شود که در کارخانه ‌ها و مشاغل آزاد در حال فعالیت هستند و با این اقدام باور سازی نیاز به آموزش در اقشار جامعه نهادینه می شود.
وی خاطرنشان کرد: تهیه کلیپ‌ های هشدار دهنده خود می تواند تلنگری برای مخاطبان باشد که باید در تولید و انتشار این گونه کلیپ ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اهتمام بیشتری کرد.
معصوم بیگی بر بهره گیری از روش های روانشناسانه برای ارتقای روحیه و صبر مردم در راستای کاهش تصادفات و تنش های رانندگی تاکید و اضافه کرد: یکی دیگر از کارهای پیشگیرانه استفاده از تلویزیون‌ های شهری است که می توان آمار لحظه‌ای از تصادفات و تعداد جان باختگان و علت وقوع این تصادفات را به مردم ارائه داد تا توجهشان به این امر بیشتر شود.
وی بیان کرد : به هر حال باید با ایجاد تعهد و التزام قلبی در اقشار مختلف جامعه، آنان را به احترام و اجرای صحیح مقررات رانندگی وادار کرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت اعمال مقررات پس از ضمانت آموزش، افزود: در این صورت اگر شخص آموزش دیده ای بر اثر بی توجهی یا هر دلیل دیگر مرتکب تخلفی شود و سیستم یا تدبیری در این مورد وجود نداشته باشد که آن شخص را تنبیه کند در اثر گذشت زمان این امر در جامعه تسری پیدا نموده و آن جامعه دچار هرج و مرج خواهد شد.
وی تصریح کرد : پس برای تسهیل در امر عبور و مرور علاوه بر آموزش‌ دهی اجرای آیین نامه راهنمایی و رانندگی لازم الاجراست.
وی موضوع همیار پلیس را اقدام خوب و راهکار مناسبی برای تربیت نسل آینده به عنوان رانندگان قانونمند یاد کرد و گفت: با پیروی از راهکارهای ارائه شده می توان به ارتقای فرهنگ ترافیک جامعه در آینده امیدوار بود.
معصوم بیگی بر ضرورت بازآموزی قواعد و قوانین رانندگی به رانندگان تاکید کرد و گفت: اینکه افراد را پس از صدور گواهی‌ نامه رانندگی رها می ‌کنیم و بعد از مدتی شخص برای تمدید گواهینامه یک سری تست‌ ها را گذرانده و گواهی ‌نامه خود را دریافت می ‌کند و هیچ بازآموزی را در برنامه نداریم شیوه درستی نیست و نیازمند اصلاح است.
وی با تاکید بر اثرات مثبت و دراز مدت آموزش از سنین کودکی بر افراد تصریح کرد : هر چه بر روی آموزش سرمایه گذاری کنیم مصداق امر پیشگیری بهتر از درمان است را برای ما تداعی می کند.
به گزارش ایرنا، بنا به اعلام اداره کل پزشکی قانونی اصفهان، در 10 ماهه امسال 949 نفر در حوادث ترافیکی استان جان باختند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (873 نفر) معادل 8،7 درصد افزایش را نشان می‌ دهد.
بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 583 نفر در جاده ‌های برون‌ شهری، 319 نفر در مسیرهای درون ‌شهری، هشت نفر جاده‌ های روستایی و 39 نفر در سایر مسیرها گزارش شد.
همچنین در این مدت 23 هزار و 676 بر اثر سانحه های رانندگی مصدوم شدند و این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8،5 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، برآیند آمار نشان می دهد که 90 درصد تلفات این سوانح در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد و ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، رتبه پنجم مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای را به خود اختصاص داده است.
طبق گزارش های رسمی پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی، در ایران در هر 24 ساعت، به طور متوسط 42.8 نفر جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند.
6994/6025/

نظر شما