شناسهٔ خبر: 31317653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار اردبیل:

لزوم همکاری بانک‌های عامل در حل مشکلات سرمایه‌گذاران/افزایش رونق اشتغال روستائی

استاندار اردبیل با بیان اینکه در صورت اهلیت سرمایه‌گذاران، بانک‌های عامل همکاری خوبی دارند، گفت: تاکید همه مسؤولان برای احیای واحدهای تولیدی راکد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو  در نشست با مدیرعامل، عضو هیات مدیره و مجری طرح‌های گلخانه‌ای هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: استان اردبیل در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری دارای استعداد بالقوه است و باید فعالیت‌های کشاورزی به سمت تغییر الگوی کشت و ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای سوق داده شود.

وی افزود:هرگونه سرمایه‌گذاری در هر نقطه استان باعث رونق اقتصادی شده و دستگاه‌های اجرایی باید بدون معطلی با سرمایه‌گذاران همکاری‌های لازم را جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و صدور مجوز داشته باشند.

رییس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی و دامپروری آمادگی همکاری هرگونه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های گرمی و پارس آباد با بنیاد مستضعفان را دارد.

استاندار اردبیل افزود: شهرستان گرمی به قطب تولید شیر آلات بهداشتی تبدیل شده و از سال آینده۷۵۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول به‌کار می‌شوند.

بهنام جو شهرستان گرمی را کارگاه آموزشی بخشداران و فرمانداران برای توانمندسازی دانست و افزود: بنیاد مستضعفان می‌تواند این طرح را در سایر نقاط استان پیاده کند در حالی که بیش از ۱۸۰میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در اختیار مردم گرمی توسط این بنیاد قرار داده شده است.

وی از مدیر عامل هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان کشورخواست با پشتیبانی فارغ التحصیلان کشاورزی و دامپروری بومی در منطقه، افزایش و رونق تولید، ایجاد کارخانه‌های تبدیل صنایع کشاورزی و دامی، ایجاد گلخانه‌های مدرن و اشتغال فراگیر و پایدار را پایه‌گذاری کند.

استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های شهرستان گرمی خبر داد و افزود: تعریض راه‌های ارتباطی شهرستان‌های شمال استان از سال آینده شروع می‌شود که تقریبا۳۵۰میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها اعتبار لازم است که خوشبختانه اعتبار خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است.

بهنام جو بیان داشت: ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از سرمایه‌گذاران جز اولویت‌های دولت بوده و این امر برای خانواده‌ها نشاط آفرین و امیدبخش است.

وی با بیان اینکه در صورت اهلیت سرمایه‌گذاران، بانک‌های عامل همکاری خوبی دارند گفت: تاکید همه مسؤولان برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها است و احیای واحدهای تولیدی راکد می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

بهنام جو افزود:از میزان۲۰هزار شغل هدف‌گذاری شده برای سال‌جاری ۳هزار شغل سهم روستاها بود که محقق شده است و سال آینده با اجرای طرح‌هایی مانند آنچه در شهرستان گرمی با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان شاهد آن هستیم اشتغال روستائی رونق بیشتری خواهد داشت.

وی فرصت بدست آمده برای اشتغال پایدار روستایی و فراگیر را مناسب بر شمرد و افزود: دولت نهایت تلاش خود را برای کاهش مشکلات اشتغال جوانان بکار بسته است و عملکرد همه دستگاه‌ها در کاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات باید قابل لمس باشد.

استاندار اردبیل از فرماندار شهرستان گرمی خواست مشکلات سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت و تولید را احصا و برای حل این مشکلات در شهرستان اقدام کند‌.

گفتنی است در این جلسه بیش از ۱۰ مورد از مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری که در شهرستان قابل حل نبوده با حضور مدیران بانک‌های عامل، دستگاه‌های متولی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بررسی و همه موارد تعیین تکلیف شد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان کشور نیز گفت: این بنیاد آمادگی خود را در بخش تولیدات کشاورزی، دامپروری و ایجاد سازه‌های گلخانه‌ای در شهرستان پارس آباد و گرمی اعلام می‌کند.

دکتر رجایی افزود:برای تولید علوفه و گوشت مورد نیاز کشور منطقه شمال استان اردبیل بسیار مستعد است و سرمایه‌گذاری در این منطقه کاملا توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری مناسب می توان ۳۰درصد از نیاز گوشت و شیر کشور را از این منطقه تامین کرد.

انتهای پیام/3463/**

 

نظر شما