شناسهٔ خبر: 31317647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بودجه عمرانی سال آینده ۶۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد‌

R41374/P/S6,49/CT1

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمرانی سال آینده ۶۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

 صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: اهمیت به اتمام پروژه‌های عمرانی کشور جزو اولویت‌های اساسی بوده که باید در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و بخش خصوصی نقش اساسی در پروژه‌های ریلی کشور به دنبال دارد که باید با تخصیص بودجه خاص روند عملیاتی آن را تسریع بخشیم.

وی بیان کرد: دولت در حوزه ریلی در چندین سال گذشته عملکرد خوبی به دنبال داشته و در دو سال گذشته با رشد خوبی در اجرای این پروژه‌ها روبه‌رو بودیم و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته مبنی بر ثابت ماندن اعتبارات تملک‌داران سرمایه‌ای و عمرانی انتظار می‌رود سال آینده بودجه ریلی امسال با پیشنهادات خوبی روبه‌رو شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعتبارات تملک‌داران سرمایه‌ای و عمرانی از مرز 62 هزار میلیارد تومان گذشته است تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات خوبی که در وسعت مالی دولت در ارتباط با حوزه ریلی انجام می‌شود شاهد عملکرد خوبی در این زمینه باشیم.

بدری با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی نیز تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید برای سرمایه‌گذاری خارجی سهم 15 درصدی را در نظر گیرد و از درآمد‌های نفتی در این حوزه به منظور سرمایه‌گذاری استفاده کند که این موضوع در بودجه سال 98 پیش‌بینی شده است.

وی از رفع مشکلات فنی پروژه‌های ریلی کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه یکی از پنج پروژه اولویت‌دار است که امیدواریم دولت اهتمام ویژه‌ای برای اتمام این پروژه مهم مبنای کار قرار دهد تا این مهم در موعد مقرر به مرحله بهره‌برداری و تکمیل برسد.

انتهای پیام/ش

نظر شما