شناسهٔ خبر: 31317632 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به دست آوردن «پول» مهم‌ترین هدف آموزش عالی انگلیس

نتایج یک بررسی نشان داده است، آموزش عالی انگلیس تنها به مسائل مالی توجه می‌کند و دانشجویان در سیستم آموزشی این کشور جایگاهی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، نتایج یک گزارش حاکی از آن است که آموزش عالی انگلیس تنها به مسائل مالی توجه می‌کند و دانشجویان در سیستم آموزشی این کشور جایگاهی ندارند.

دانشجویان سیاه‌پوست و سفیدپوست که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند، با وجود استعدادهای فراوان به دلیل شرایط مالی امکان تحصیل در آموزش عالی را از دست می‌دهند.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که نیمی از دانشگاه‌های انگلیس، کمتر از 5 درصد دانشجوی سفیدپوست فقیر دارند.

این گزارش از شبکه ملی آموزش فرصت‌های شغلی (نئون) نشان می‌دهد، شمار کم دانشجویان سفیدپوست و سیاه‌پوست بی‌بضاعت در دانشگاه‌های برتر به منزله از دست دادن فرصت‌های شغلی مناسب برای آنها است.

این مطالعه تأکید می‌کند، دانشگاه‌های برتر هیچ برنامه و هدفی برای جذب دانشجویان فقیر که از استعداد خوبی برخوردار هستند، ندارند و توجه به بعد مالی موضوعی است که در طول زمان به دانش و اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

وزیر آموزش عالی انگلیس می‌گوید:  بهبود امور مالی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد تا هیچ دانش‌آموز و دانشجویی جز دغدغه تحصیل نگرانی دیگری نداشته باشد.

علاوه بر این، سر و سامان دادن به شرایط مالی دانشجویان فرصت‌های استخدامی خوبی را برای آنها به همراه دارد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما