شناسهٔ خبر: 31317549 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه یک پرده مناسب خانه بخریم؟

یکی از لوازم خانه که تاثیر زیادی بر زیبایی و هماهنگی آن دارد، پرده است که در هنگام خرید بهتر است، دقت کافی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از لوازم خانه که تاثیر زیادی بر زیبایی و هماهنگی آن دارد ، پرده است که در هنگام خرید و انتخاب بهتر است دقت کافی شود.

قبل از خرید پرده لازم است با مواردی چند آشنا شوید:

با آنکه پوشاندن پنجره‌ها با پرده‌های بلند در مجموع اتاق را پرزرق و برق و باشکوه جلوه می‌دهد اما قبل از خرید نکات ریزی است که باید در نظر داشته باشید:

** در مورد رنگ و طرح پارچه خوب فکر کنید. پرده‌ها بسیار جلب نظر کرده و تاثیر زیادی روی اتاق شما خواهند داشت.

** در مورد مقدار پارچه مضایقه نکنید. سخاوتمندانه عمل کنید. پرده‌ها حداقل باید دو برابر عرض پنجره باشند. حتی اگر بیش‌تر مواقع آن‌ها را به صورت جمع نگه دارید.

خرید پرده

** پرده باید به اندازه کافی بلند باشد. اگر می‌خواهید شیک و زیبا به نظر برسد، آن را بلندتر انتخاب کنید تا روی زمین را بگیرد و اگر می‌خواهید تمیز جلوه کند، بهتر است تا نزدیک زمین باشد. اما هرگز نباید ارتفاع پرده بلندتر از این دو حالت باشد.

** پرده‌های خیلی کوتاه ناقص به نظر می‌رسند. بنابر این بهتر است پارچه را بلندتر انتخاب کرده و برای کوتاه‌تر شدن پایین پرده را تو بگذارید.

** برای کنترل درجه حرارت و مقدار نور از پارچه‌های مناسب استفاده کنید. پارچه‌های کتان نور را از خود عبور می دهند و پوشش مناسبی برای گرم‌تر شدن اتاق در زمستان و خنک‌تر بودن آن در تابستان هستند. پوشش‌های ضخیم به دلیل جلوگیری از ورود نور، برای اتاق‌‌خواب‌ها مناسبند.

خرید پرده

** در انتخاب میله پرده دقت کنید. گیره و میله پرده باید متناسب با پارچه باشند.

** پارچه‌های سنگین‌تر مانند مخمل را باید روی میله‌های بزرگ و حتی دکوری آویزان کرد در حالی که برای پرده‌های ابریشمی سبک و پارچه‌های نازک می‌توان از میله‌های ظریف‌تر استفاده کرد.

** میله‌ پرده باید با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید. مثلا اگر جنس میز و صندلی شما طلق شیشه‌ای است، میله پرده و اتصالات آن هم باید با آن هماهنگ باشد.

خرید پرده

** به جنس پارچه دقت کنید. کتان، پارچه‌ای همه‌کاره بوده، راحت قابل شستشو است. مخمل، لوکس و انتخاب آن به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد، در عین حال برای بعضی اتاق‌ها سنگین است. پارچه‌های توری، سبک و زیبا هستند اما از آن‌ها بدون زیر پرده برای جاهایی که دید دارند، استفاده نکنید. در نهایت پرده‌های پشمی آن قدر سنگین هستند که به‌راحتی یالان و تزیینات را به خوبی نشان دهند.

** بست‌ها و سر میله‌های پرده ممکن است جزیی به نظر برسند اما وقتی روی میله قرار می‌گیرند، جلوه پرده را کامل می‌کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما