شناسهٔ خبر: 31317476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

نرخ بیکاری خوزستان در سال جاری ۱۴.۳ است / نظام آموزشی کشور نیروی کارآمد تولید نمی کند

یوسفی، با بیان اینکه نرخ بیکاری خوزستان در سال ۹۵ به میزان ۱۰.۳ بوده که امسال به ۱۴.۳ افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر نظام آموزشی کشور نیروی کارآمد تولید نمی کند و این موضوع باعث برطرف شدن موانع تولید در کشور نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «همایون یوسفی»، شامگاه (پنج شنبه 2 اسفند) در نشست کارگروه اشتغال خوزستان که با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی خوزستان به دلیل اینکه دولتی ترین اقتصاد کشور را دارد با سختی بیشتری حل می شود.

 

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تأسف از اینکه نرخ بیکاری خوزستان در سال 95 به میزان 10.3 بوده که امسال به 14.3 افزایش پیدا کرده است، افزود: در خوزستان 28 هزار پرونده کارفرما و کارگر به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی با وجود رشد اقتصادی امکان پذیر است، تصریح کرد: خصوصی سازی در کشورهای دیگر با رقم های صفر انجام می شود و دولت ها در زمینه تعرفه ها، عوارض و مالیات به بخش خصوصی کمک می کنند.

 

یوسفی، با انتقاد از رتبه 26 استان در حوزه تعاون، عنوان کرد: در 2 سال گذشته حدود 900 تجمع در خوزستان انجام شده که در صورت ورود به موقع، بسیاری از آنها قابل پیگیری بود.

 

وی با بیان اینکه خصوصی سازی ها هم اکنون برای ایران مناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور نیست، ابراز کرد: مصداق آن گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه است. در هدف گذاری های دولت برای اشتغال، به طور مثال پیش بینی اشتغالزایی برای یک میلیون و 777 هزار نفر در سال آینده به هیچ وجه با واقعیت سازگاری ندارد، زیرا به ازای هر 2.5 درصد افزایش رشد اقتصادی به تبع 2.8 درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند در حالی که رشد اقتصادی نداشته ایم.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، اضافه کرد: در حال حاضر نظام آموزشی کشور نیروی کارآمد تولید نمی کند و این موضوع باعث برطرف شدن موانع تولید در کشور نمی شود.

 

وی اذعان داشت: دولت رقمی حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان برای اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی در سال آینده درنظر گرفته و همچنین برای طرح های ict نیز سهم های خوبی دیده شده که امیدواریم محقق شوند ولی هیج کشوری مشکل اقتصاد را با ارائه تسهیلات مالی حل نکرده چون اگر فضای کسب و کار را تغییر و یا بهبود ندهیم باز هم به نتیجه ای نمی رسیم.

 

نظر شما