شناسهٔ خبر: 31317408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ذاکری در گفتگو با آنا:

دغدغه‌‌ام ژانر دفاع مقدس است

نویسنده تئاتر «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» دغدغه خود را برای انجام کارهای نمایشی، ژانر دفاع مقدس عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

علی ذاکری در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره ژانر نمایش «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» که در جشنواره تئاتر فجر به نمایش درآمد، گفت: همیشه دغدغه‌‌ام ژانر دفاع مقدس است با اینکه این تئاتر ملودرام عاشقانه است، اما به مانند دیگر کارهایم است. شاید به دلیل اینکه من خدمت سربازی را در منطقه جبهه و جنگ گذرانده‌ام، تحت تأثیر قرار گرفتم. به همین دلیل در اکثر آثارم آن معضلات و اتفاق‌های ناخوشایندی که در زمان دفاع مقدس روی فرهنگ و آداب و اخلاق ما تأثیر گذاشته وجود دارد.

نویسنده تئاتر «چکامه‌هایی که حباب می‌شوند» با بیان اینکه دغدغه‌ام ناخودآگاه روی کاغذ می‌آید، افزود: کمیل جعفری در این تئاتر نه به‌عنوان یک کارگردان، بلکه به‌عنوان نویسنده دوم برای کار زحمت کشید و تلاش کرد تا حتماً این کار را به‌اجرا برساند. برای خودش تجربه جدیدی بود چون همیشه کارهای سنتی انجام می‌داد و در این تئاتر باز هم تحت تأثیر کارهای خودش از موسیقی بسیار زیبا و غنی سنتی استفاده کرد؛ که به‌نظر من نه‌تنها ضربه‌ای به کار نزده بود بلکه زیباترش هم کرده بود.

وی درباره مکان اجرای تئاتر گفت: مکان اجرا مناسب نبود، هیئت داوران هم خودشان قبل از اینکه کار را انتخاب کنند هم ابعاد کار را دیده بودند و می‌توانستند فضای بهتری را برای اجرا به این نمایش اختصاص دهند. 

ذاکری درباره فعالیت‌های جدیدش نیز بیان کرد: مشغول نگارش نمایشنامه‌ای در ژانر دفاع مقدس برای تئاتر هستم که درحال برنامه‌ریزی و انجام آن هستیم.

انتهای پیام/4072/4046/

نظر شما