شناسهٔ خبر: 31317382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان مطرح کرد:

افزایش روزانه تولید نفت به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در خوزستان/ زیرساخت ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باید فراهم شود

شریعتی، از افزایش تولید روزانه نفت به سه میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در خوزستان خبر داد و گفت: فراهم شدن زیرساخت های سرمایه گذاری منجر به انباشت سرمایه و حرکت بخش خصوصی در استان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، شامگاه (پنج شنبه 2 اسفند) در نشست کارگروه اشتغال خوزستان که با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: با ایجاد شرایط و جذب سرمایه گذاری برای صنایع مادر و اصلی خوزستان می توان تولیدات نهایی در بخش های پایین دستی را افزایش داد.

 

وی با بیان اینکه دولت بخش زیادی از سرمایه گذاری در صنایع بالادستی خوزستان را انجام داده است، افزود: بخش خصوصی در صنایع پایین دستی و میانی به صورت توانمند و جدی عمل نکرده و این موضع باعث عقب ماندن خوزستان از استان های هم تراز شده است.

 

استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه صنایع بزرگ، مادر و سرمایه بر به میزان قابل ملاحظه ای در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: صنایع مادر معادل با سرمایه گذاری های خود، اشتغالزایی ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری یک و نیم میلیون دلاری طرح 550 هزار هکتاری بهبود تولید، افزایش اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در خوزستان را در پی داشته است.

 

شریعتی، با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذاری های تکمیلی هستیم، ادامه داد: زیرساخت ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باید فراهم شود که بر همین اساس 80 هزار هکتار از زمین های طرح 550 هزار هکتاری در کشت پائیزه باید به چغندر اختصاص یابد که در نهایت هم برای تکمیل آن باید 10 کارخانه قند با ظرفیت تولید 10 تُن راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه فراهم شدن زیرساخت های سرمایه گذاری منجر به انباشت سرمایه و حرکت بخش خصوصی در استان می شود، اضافه کرد: طی 15 سال اخیر برخی از مشکلات از جمله بارندگی کم و آب و هوای نامطلوب رغبت را برای ماندگاری و سرمایه گذاری کم کرده بود، در حالی که در سال جاری میزان بارندگی ها رشد خوبی داشته که در نتیجه منجر به تلطیف آب و هوا و رفع خشکسالی حاکم بر بخش کشاورزی شد.

 

وی با بیان اینکه در خوزستان روزانه 2 میلیون و 670 هزار بشکه نفت تولید می شود، اذعان داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و تعریف پروژه های جدید نفتی این میزان به سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند.

 

استاندار خوزستان، انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران نسبت به مخازن نفتی ایجاد شده در این استان را ضروری دانست و ابراز کر: طرح آمایش خوزستان تدوین شده و نفت باید مسئولیت توسعه خوزستان را برعهده بگیرد.

 

نظر شما