شناسهٔ خبر: 31317112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه بندر عباس:

کارهای امروز مسئولین ما با فریاد استقلال خواهی مردم منافات دارد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت:شعار استقلال از اولین شعارهای ملت انقلابی ایران بوده است و کارهای امروز مسئولین ما با فریاد استقلال خواهی مردم منافات دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، پنج شنبه شب در همایش حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت دامغان که در مصلی قدس قم برگزارشد، با اشاره به اینکه شهدای بزرگوار ما به شهادت نرسیدند تا کسی از آنها تشکر کند گفت: ما در چنین جلساتی دور هم جمع می شویم و خاطرات شیرین چبهه را مرور می کنیم و این یادآور حضور روحانیت در همه مراحل سخت این کشور است.

وی افزود: حضور 200 روحانی در جبهه های جنگ از شهرستان دامغان پاسخی دندان شکن به بدخواهان روحانیت است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: مرحوم مقدس اردبیلی هرگاه کربلا مشرف می شد، نمازش را جمع میخواند و می فرمود، شاید این سفر بر من حرام باشد و شاید تکلیف من این بوده که در نجف بنشینم و کارهای فقهی را تکمیل کنم.

وی افزود: آیت الله مشکینی نقل می کردند علامه حلی به کربلا مشرف شدند. بعد از بازگشت دختر ایشان که فقیهه و مجتهده بود در نماز به ایشان اقتدا نمی کرد. دلیلش را پرسیدند، این دختر بزرگوار عرض کرد شما باید در حله می نشستید و کارهای علمی را ادامه می دادید و به وظیفه خود عمل می کردید.در مقابل علامه حلی می فرماید، نگران نباش که طی این سفر یک کتاب نگارش شد. این دو موضوع نشان دهنده این است که اولویت ها باید توسط علما رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اینکه آثار مرحوم شهید مطهری ماندگار شد بخاطر همین بود که در پاسخ به نیازهای جامعه کتاب می نوشتند و فعالیت می کردند.

امام جمعه بندر عباس گفت:رعایت اولویت ها باید توسط دولت و مجلس هم رعایت شود. برخی پروژه ها هستند که

پول سازند. یعنی با ساخت پالایشگاه برای مملکت سود آفرینی می شود. اما گاهی پروژه هایی انجام می شود که نیاز مردم را برطرف نمی کند.

وی افزود الان جاده بندر عباس به جاسک که در کنار دریا ساخته می شود در کجای اولویت های مردم ما قرار دارد؟ یک شهر به شهر دیگر به جاده نیاز دارد که الحمدلله این جاده وجود دارد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: مسئولین به فکر معیشت و امنیت مردم باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه اخیر خود اتکای به مردم را وظیفه مسئولین دانسته اند. چون اگر مردم حمایت شوند، از پس کارهای خود بر می آید.

وی افزود: متاسفانه در کشور اولویت های اول در مملکت رعایت نمی شود و لذا مردم از مسئولان خود گله مندند.

امام جمعه بندرعباس بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را آغاز فصل جدیدی برای انقلاب است دانست و گفت: نباید هایی که وجود وارد را ملاحظه فرمودند و باید های آینده را نیز بررسی کرده اند و بر همه ما واجب است که این بیانیه را به خوبی مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: آمریکایی ها فرانسه را تحت فشار قرار دادند و خوراک خوک های فرانسوی را محدود کردند، رئیس جمهور وقت فرانسه گفت کشوری که در خوراک خوک هایش وابسته باشد نمی تواند دم از استقلال بزند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: این شعار استقلال از اولین شعارهای ملت انقلابی ایران بوده است و کارهای امروز مسئولین ما با فریاد استقلال خواهی مردم منافات دارد.

وی افزود: بنده به حجت الاسلام والمسلمین تقوی پیشنهادی در مورد جهاد کشاورزی دارم. ایشان باید برای بهتر شدن اوضاع کشاورزی از کشاورزان عزیز راهکار بخواهد. گاهی یک کشاورز معمولی بخاطر درگیر بودن وی با کار خود، خیلی بهتر می داند که چه چیزی مشکلاتشان را مرتفع می سازد.

نظر شما