شناسهٔ خبر: 31317109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری سوژه مردمی: نظارت بر قیمت داروها، حلقه مفقوده در چالوس

فارس من| شیران: «درج نشدن برچسب» علت گرانی دارو در چالوس است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در واکنش به انتقاد مردم درباره نحوه نظارت بر قیمت داروها در چالوس، گفت: کارخانه همزمان با افزایش بهای دارو، قیمت‌های روی کارتن را به روزرسانی نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تعداد از مخاطبان این رسانه در شهرستان چالوس، با ثبت سوژه «نظارت بر قیمت داروها حلقه مفقوده در چالوس» در سامانه «فارس من» خواستار پیگیری رسانه‌ای این موضوع شدند.

این سوژه که با حمایت مردم این منطقه مواجه شده است، در دستور کار خبرنگار فارس قرار گرفته است.

موضوع از طریق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیگیری شد که محمدرضا شیران قول داد که به صورت ویژه این موضوع را رسیدگی می‌کند.

وی در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: موضوع توسط اکیپ بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دستور کار قرار گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام اینکه قیمت دارو بر اساس لیست سازمان‌های بیمه‌گر متغیر بوده و هر چند ماه تغییر می‌کند، افزود: قیمت درج شده بر روی قوطی با قیمت واقعی به روزرسانی نشده است.

شیران اضافه کرد: بازرس ما با بررسی قیمت متوجه شده است که قیمت اعلام شده براساس فاکتور بوده، اما قیمت روی پاکت مربوط به گذشته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: داروخانه فاکتور خرید به ما ارائه داده اما قیمت روی پاکت را به روز نکرده است.

وی یادآور شد: تخلف گرانفروشی در این بخش اتفاق نیفتاده و تنها قیمت برچسب به روز نشده بود.

شیران ادامه داد: تخلف ثبت شده مربوط به داروخانه نبوده، بلکه کم کاری در شرکت‌های دارویی بوده که همزمان با افزایش قیمت نسبت به بروزرسانی قیمت‌ها در روی پاکت اقدام نکرده‌اند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیر هستند تا زمانی که قیمت‌ها را درج نکرده‌اند اقدام به تحویل دارو به داروخانه‌ها اقدام نکنند، یادآور شد: برچسب‌ها از قبل چاپ می‌شود اما قیمت در لحظه‌ آخر تغییر می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در کارخانجات صنایع غذایی این موضوع اصلاح شده و واحدهای تولیدی اقدام به اصلاح قیمت می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع یک نقیصه بوده و باید برطرف شود و به نوعی بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

نظارت بر قیمت داروها، حلقه مفقوده در چالوس در سامانه فارس من خبرگزاری ثبت شده است.

انتهای پیام/86004/ج/ح

نظر شما