شناسهٔ خبر: 31317057 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گوستاوو پویت: افزایش انتقادات، لوییس سوارز را خطرناک‌تر می‌کند؛ گل نزدن‌های او صرفا یک افت مقطعی فوتبالی است

مهدی آزادی

هم وطن ال پیستولرو به دفاع از او پرداخت و 16 بازی متوالی گل نزدن‌هایش را به پای افت‌های فوتبالی نوشت!

صاحب‌خبر -

طرفداری - گوستاوو پویت، بازیکن اروگوئه‌ای اسبق چلسی و سرمربی ساندرلند، بتیس و شانگهای شنهوا به حمایت از لوییس سوارز در برابر انتقادات پرداخت.

ستاره اروگوئه‌ای خط حمله بارسا اگرچه در مجموع آماری حیرت برانگیز در دوران حضورش در بارسا از خود بر جای گذاشته و هم اکنون پنجمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه است، در سال‌های اخیر در لیگ قهرمانان اروپا اصلا آمار درخوری نداشته است. سوارز با احتساب فصل جاری، در 3 فصل فقط 4 گل زده است. در لیگ قهرمانان اروپای فعلی او هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. از آن سو تساوی 0-0 در خانه لیون به معنای این بود که سوارز برای شانزدهمین بازی خارج از خانه متوالی اروپایی از گلزنی ناکام می‌ماند.

به گزارش موندو دپورتیوو، گوستاوو پویت درباره وضعیت سوارز می‌گوید:

جذب جانشین؟ حتی حرفش را هم نزنید! هر چه بیشتر از سوارز انتقاد کنند، او خطرناک‌تر می‌شود. به خاطر سبک بازی و وضعیت بدنی سوارز، او همیشه باید بازی کند. او بازیکنی نیست که به استراحت زیاد عادت کند. اگر او در بازی‌ها موقعیت دارد یعنی مدام در حال حرکت و جابجایی است و تلاش می‌کند گل بزند و با بقیه همکاری خوبی داشته باشد. من اعتقاد دارم این هم یکی از همان افت‌ها و افت و خیزهای فوتبالی است مثل ابتدای فصل که اگر سوارز یکی دو گل بزند، گل‌های فراوانی به دنبالش خواهد زد. از نظر من فقط یک افت معمولی فوتبالی است نه چیزی دیگر.

به اعتقاد من دشوار است بارسا بتواند مهاجمی جایگزین در حد و اندازه‌های سوارز به خدمت بگیرد و حتی پیدا کند چون این یعنی شما باید یک مهاجم درجه یک را به نیمکت نشینی متقاعد کنید. اگر حرف از یک شماره 9 کلاس جهانی باشد نه صرفا ذخیره‌ای برای نیمکت نشینی محض سوارز بودن. من فکر نمی‌کنم هیچ مهاجم درجه یکی تا وقتی سوارز در بارسلونا است، به این تیم بیاید چون می‌داند زیاد بازی نخواهد کرد. مگر اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس زیادی داشته باشد و فکر کند می‌تواند رقابت را از سوارز ببرد.

پویت همچنین شانس بارسا برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را بیشتر دانست ولی مدعی شد لیون می‌تواند در نیوکمپ شگفتی ساز شود.

نظر شما