شناسهٔ خبر: 31317012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت مقام سابق اف بی آی از تمایل دولتمردان آمریکایی به برکناری ترامپ

تهران- ایرنا- معاون پیشین پلیس فدرال آمریکا گفت که معاون وزیر دادگستری این کشور از تمایل دو عضو کابینه ترامپ برای پیگیری برکناری او خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اندرو مک کیب معاون پیشین مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) گفت که «راد روزنستاین» معاون وزارت دادگستری آمریکا از تمایل برخی اعضای کابینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای برکناری او خبر داده است.
مک کیب در جمع خبرنگاران تصریح کرد که روزنستاین به وی گفته دو نفر از اعضای کابینه ترامپ را می شناسد که حامی استفاده از اصل بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا برای برکناری او از ریاست جمهوری هستند.
به گفته وی، بدون بررسی متن مذاکراتش در سال 2017 نمی تواند دقیق به یاد بیاورد که روزنستاین از کدام یک از اعضای کابینه ترامپ نام برده است.
مک کیب در عین حال تاکید کرد که روزنستاین شخصا برای برکناری ترامپ فعالیتی نکرده و یا با آن اعضای کابینه ترامپ در این باره صحبت نکرده است.
سال گذشته روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی افشا کرد که «جان کلی» رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید و «جف سشنز» وزیر پیشین دادگستری آمریکا که هر دو توسط ترامپ اخراج شدند، ترغیب به استفاده از این اصل قانون اساسی آمریکا برای برکناری رئیس جمهوری شده اند.
این روزنامه همچنین افزود که روزنستاین در جلسات خصوصی وزارت دادگستری آمریکا در مورد نصب دستگاه های استراق سمع در کاخ سفید و ضبط مکالمه های ترامپ و استفاده از آن ها برای برکناری وی صحبت کرده بود.
مک کیب فروردین سال جاری به دلیل دروغگویی به بازپرسان وزارت دادگستری آمریکا درباره مصاحبه هایش با رسانه ها توسط سشنز اخراج شد.
ترامپ روز دوشنبه روزنستاین و مک کیب را به توطئه غیرقانونی و خیانت آمیز علیه شخص رئیس جمهوری متهم کرد و در پیامی توئیتری نوشت: (این دو) ظاهرا قصد اقدامی بسیار غیرقانونی داشتند و مچشان باز شد. توضیحات بسیاری برای میلیون ها آمریکایی که رئیس جمهوری مورد علاقه شان را انتخاب کردند، موجود است.
شبد**9416**1010

نظر شما