شناسهٔ خبر: 31316960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اما و اگرهای تاثیر توزیع اینترنتی گوشت و مرغ در کنترل بازار

اگرچه در توزیع اینترنتی گوشت امکان سوء استفاده وجود ندارد، اما برخی از مسئولان اجرای این طرح را غیر عملیاتی می دانند.

صاحب‌خبر -

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توزیع مرغ در فروشگاه‌های اینترنتی اظهار کرد: توزیع اینترنتی گوشت قرمز و مرغ به سبب دریافت کدملی و کدپستی نسبت به عرضه در میادین  تره بار، هوشمندانه‌تر است چرا که با این وجود دیگر امکان دریافت مرغ و گوشت با میزان دلخواه وجود ندارد.

وی افزود: در طرح عرضه تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ از طریق فروشگاه ها، این امکان وجود داشت که کارگران رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها چندین بار در صف‌های طولانی بایستند و گوشت و مرغ یارانه‌ای دریافت کنند، درحالیکه تغییری در قیمت‌های خود ایجاد نکردند.

بیشتر بخوانید: فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است/ ذخیره ۵۰ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید

به گفته حجت، با اقدام اخیر پشتیبانی امور دام در طرح تنظیم بازار شب عید مبنی بر عرضه از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به نظر می‌رسد که بازار گوشت قرمز و مرغ به تعادل برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها را غیر واقعی دانست و گفت: اگر ما به دنبال این هستیم که قیمت مرغ از رقم خاصی بالاتر نرود، از این رو راهی جز کنترل هزینه‌های تولید نداریم.

قیمت مرغ بعد از تعطیلات نوروز کاهش می یابد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه عرضه اینترنتی گوشت و مرغ تاثیر چندانی در کنترل قیمت و تعادل بازار نخواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به آنکه امکان دسترسی تمامی آحاد جامعه به اینترنت وجود ندارد، از این رو این امر نمی‌تواند تاثیر چندانی در کنترل بازار داشته باشد.

وی افزود: توزیع گوشت قرمز و مرغ از طریق سه فروشگاه اینترنتی تنها موجب شده تا یک نفر به دفعات مکرر نتواند با ایستادن در صف از گوشت و مرغ یارانه‌ای استفاده کند.

یوسفی ادامه داد: بنده معتقدم به جای عرضه گوشت و مرغ از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، کالابرگ در اختیار دهک‌های ضعیف و افراد کم درآمد جامعه قرار گیرد چرا که این امر تاثیر بهتری در کنترل بازار خواهد داشت.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان تصریح کرد: علی رغم افزایش جوجه ریزی برای ایام پایانی سال، قیمت مرغ در پی ازدیاد تقاضا، کاهشی نخواهد داشت و پیش بینی می‌شود که از ۱۵ فروردین به بعد قیمت مرغ با روند نزولی در بازار روبرو شود.

انتهای پیام/

نظر شما