شناسهٔ خبر: 31316958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ به صورت رسمی رونمایی شدند +قیمت و مشخصات

سامسونگ شب گذشته پرچمداران جدید خود را به صورت رسمی معرفی کرد؛ حال در این خبر تمام اطلاعاتی را که باید از این چهار گوشی بدانید، گردآوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از مدت‌ها انتظار، مراسم Unpacked سامسونگ برگزار شد و طی این مراسم برگزار شده در سالن بیل گراهام سانفرانسیسکو، مسئولان سامسونگ چهار گوشی از خانواده گلکسی S10 را معرفی کردند که مشخصات قابل توجهی دارند و گوشی‌های درخور نام پرچمدار هستند. این چهار گوشی مدل‌های S10 معمولی، S10 Plus، S10e و S10 مدل 5G بودند که ثابت کردند تولید شده‌اند تا سامسونگ با استفاده از آن‌ها بتواند تخت پادشاهی گوشی‌های اندرویدی را دوباره تسخیر کند.

این گوشی‌ها شامل مشخصاتی بودند که پرداختن به آن‌ها به صورت جزئی زمان زیادی خواهد گرفت و در ادامه می‌توانید خلاصه‌ی از هر آنچه باید درباره این گوشی‌ها بدانید، خواهید خواند.

گلکسی S10 و +S10: بهترین پرچمداران سامسونگ در تاریخ

برای پنجمین سال متوالی سامسونگ از باکیفیت‌ترین مواد برای تولید پرچمدار جدید خود استفاده می‌کند و از آنجایی که این کار را انجام می‌دهد در نتیجه شکل ظاهری هم برای آن بسیار مورد توجه است که می‌توان گفت سامسونگ توانسته است در این زمینه موفق ظاهر شود و Galaxy S10 و +Galaxy S10 زیباترین گوشی‌هایی هستند که تا به حال سامسونگ تولید کرده است. جنگ برندها برای کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش سامسونگ را مجبور کرده است که خیلی از تجهیزات یک گوشی را مانند دوربین سلفی و اسکنر اثر انگشت به داخل نمایشگر منتقل کند. این مسئله باعث شده است که نسبت بدنه به صفحه نمایش Galaxy S10 Plus به ۹۳ درصد افزایش پیدا کند. سامسونگ همچنین اسکنر اثر انگشت قدیمی و دمده گوشی‌های دیگر مانند Mate 20 Pro و OnePlus 6T را کنار گذاشته و به سراغ جدیدترین و سریعترین سنسور اثر انگشت رفته است.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

از نظر تنوع رنگ نیز سامسونگ برای پرچمداران خود رنگ‌های زیادی را در نظر گرفته است. این گوشی‌های قرار است در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد قناری و صورتی فلامینگویی عرضه شوند. از بین رنگ‌های یاد شده، تنوع رنگ سبز قرار است به صورت بین‌المللی عرضه شود ولی هنوز مشخص نیست رنگ‌های دیگر این گوشی‌ها در کجای جهان عرضه خواهند شد.

سخت‌افزار

طرفداران گوشی‌های گلکسی باید خوشحال باشند چرا که بسیاری از سخت‌افزارهایی که تا به حال از روی بسیاری از پرچمداران دیگر شرکت‌ها حذف شده‌اند روی این گوشی قرار دارد. خانواده Galaxy S10 دارای اسلاتی هستند که در آن کارت حافظه جانبی قرار خواهد گرفت. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم در این گوشی تعبیه شده است. از دیگر سخت‌افزارهای این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو، پورت USB-C، بدنه ضد آب IP68، و یک دکمه اختصاصی Bixby اشاره کرد.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

گلکسی S10 و +S10 به ترتیب دارای نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۴ اینچی از جنس Infinity-O هستند. نمایشگرهای این دو گوشی دارای رزولوشن +HDR10 هستند و نسبت تصویر در این دو پرچمدار ۱۹ به ۹ است. سامسونگ برای این سری از پرچمداران خود به سراغ شرکت کوآلکام رفته و از Snapdragon 855 برای آن‌ها استفاده کرده است. از نظر حافظه، Galaxy S10 دارای دو مدل با حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی است و حافظه داخلی آن ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. این در حالی است که S10 Plus دارای سه مدل با حافظه رم ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایتی است که حافظه داخلی آن هم دارای سه تنوع ۱۲۸، ۵۱۲ و یک ترابایتی است.

باتری‌هایی که برای این دو گوشی در نظر گرفته شده‌اند، دارای بیشترین میزان شارژدهی را خواهند داشت و بیش از ۲۴ ساعت گوشی را روشن نگه می‌دارند. باتری گلکسی S10 و S10 Plus به ترتیب دارای ظرفیت‌های ۳۵۰۰ و ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. نکته جالب درباره پرچمداران جدید سامسونگ این است که پنل پشتی این دستگاه‌ها قادر هستند گوشی‌های دیگر را به صورت بی‌سیم شارژ کنند.

هر دو گوشی Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus دارای دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود هستند. سنسور اصلی این دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسل قدرت دارد و دارای دیافراگم f/1.5 است. دوربین ثانویه این گوشی یک لنز تله‌فوتو با قدرت ۱۲ مگاپیکسلی و قدرت زوم دو برابری و دیافراگم f/2.4 است. سومین لنز دوربین Galaxy S۱۰ و S۱۰ Plus یک لنز اولترا واید با قدرت ۱۶ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 است.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

دوربین‌های سلفی هر دو پرچمدار سامسونگ در حفره پانچ شده صفحه نمایش خود قرار گرفته‌اند. Galaxy S10 لنزی ۱۰ مگاپیکسلی دارد که دارای قدرت زیادی است و می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند اما دوربین سلفی Galaxy S10 Plus یک سنسور عمق هم در کنار خود دارد که به داشتن سلفی‌های پرتره کمک بهتری می‌کند.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

گلکسی S10e: یک گوشی قدرتمند در بدنه‌ای کوچک

همانطور که می‌دانید، سامسونگ برای جدیدترین پرچمداراین خود نمونه‌ای کوچک ساخته است که تمام مشخصات و توانایی‌های پرچمداران اصلی خود را داشته باشد اما قیمت آن نسبت به مدل‌های خیلی برجسته این خانواده کمتر است. Galaxy S10e همان گوشی قدرتمندی است که سامسونگ برای این خانواده در نظر گرفته است.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

این مدل ارزان S10 دارای همان نمایشگری است که روی دیگر مدل‌های S10 به کار رفته است یعنی S10e مجهز به یک صفحه نمایش Infinity-O است که در گوشه بالایی سمت راست آن یک حفره برای دوربین سلفی آن قرار دارد. نمایشگر Galaxy S10e اندازه‌ای معادل ۵.۸ اینچ دارد اما در حاشیه‌های خود طرح خمیده مدل‌های برتر هم‌خانواده‌های خود را نمی‌بیند. این نمایشگر توسط شیشه Gorilla 6 محافظت می‌شود و از رزولوشن HDR پشتیبانی می‌کند.

بدنه پشتی این گوشی دارای یک طراحی شبیه به Galaxy Note 9 است چرا که دوربینی دوگانه برای آن در نظر گرفته شده است و از نظر ظاهری هم به مدل یاد شده شبیه است. دوربین دوگانه پشتی این گوشی دارای سنسورهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی است. دوربین جلویی این گوشی هم که در حفره نمایشگر قرار گرفته، مجهز به سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی است.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

پردازنده این دستگاه مانند دیگر گوشی‌های این خانواده Snapdragon 855 است و در دو مدل با حافظه رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و یا با حافظه رم ۸ گیگابایتی همراه حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

Galaxy S10 5G: آماده برای نسل پنجم اینترنت

هر سه مدل جدید گلکسی S به نوبه خود خاص به نظر می‌آیند اما برخی هستند که توقع زیادی از یک محصول جدید دارند مخصوصا اگر به گوشی‌های هوشمند وابسته باشند و بخواهند با سرعت زیاد ارتباط برقرار کنند که در این صورت نسخه 5G گلکسی S10 می‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد. همانگونه که اسم این گوشی مشخص می‌کند، این گوشی دارای یک مودم 5G است و اولین دستگاه در بازار جهانی به حساب می‌آید که با این فناوری تولید شده است. البته نباید فراموش کرد که جهان به آرامی به سمت تغییر راه‌های ارتباطی پیش می‌رود و شاید زمانی بیشتر نیاز باشد تا فناوری ارتباطی نسل پنجم در جهان راه بیفتد. برخی از کشورها تا سال ۲۰۲۰ به این فناوری مجهز خواهند شد و ۴۰ درصد جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۴ به اینترنت نسل پنجم دست پیدا خواهند کرد.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

گفتنی است مدل 5G پرچمدار جدید سامسونگ دارای همان مشخصاتی است که دیگر گوشی‌های این خانواده دارند اما برای راحتی کار چندین مشخصات آن تغییر کرده است. S10 5G دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی است و باتری آن برای شارژدهی بهتر دارای ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این مدل باکیفیت دارای حافظه رم ۸ گیگابایتی است و حافظه ذخیره‌سازی آن هم ۲۵۶ گیگابایت است. خریداران این مدل نمی‌توانند انتخاب دیگری داشته باشند.

تفاوت دیگری که این گوشی نسبت به دیگر مدل‌های Galaxy S10 دارد این است که یک سنسور دیگر به پشت آن اضافه شده که برای اندازه‌گیری فاصله یک جسم تا آن لنز در نظر گرفته شده است. این لنز ToF نامیده می‌شود و می‌تواند برای اندازه‌گیری بهتر و تشخیص هویت بهبود یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

همه اطلاعاتی که باید درباره پرچمداران جدید سامسونگ بدانید +تصاویر

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی جدیدترین خانواده پرچمدار سامسونگ، Galaxy S10 را مشاهده کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6841277/9470334?width=400&height=300"></script></div>
گزارش از رامین کیانی

بیشتر بخوانید: پوشش زنده مراسم رونمایی از گوشی گلکسی S10 سامسونگ

انتهای پیام/

نظر شما