شناسهٔ خبر: 31316854 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دور برگشت یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا؛

صعود زنیت در لیگ اروپا با درخشش کم نظیر سردار آزمون +فیلم

منبع: وب سایت برنامه نود

سردار آزمون در دیدار با فنرباغچه، با زدن 2 گل و ارسال 1 پاس گل، یک تنه تیمش را به مرحله بعد رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، زنیت سنت پترزبورگ موفق شد در روسیه با برتری ۳-۱ مقابل فنرباغچه راهی مرحله بعد لیگ اروپا شود، سردار آزمون در این مسابقه ۲ گل زد و ۱ پاس گل ارسال کرد تا بهترین بازیکن زمین لقب گیرد. دیناموزاگرب هم در حضور ۹۰ دقیقه‌ای صادق محرمی توانست به دور بعد برسد.

فیلم / خلاصه دیدار زنیت ۳-۱ فنرباغچه؛ کولاک آزمون!

مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا، پنجشنبه شب با انجام هشت بازی دیگر پیگیری شد. که در مهمترین مسابقات، تیم‌های آرسنال، ناپولی، والنسیا و ویارئال موفق به صعود به دور یک هشتم نهایی شدند.

در یکی از مهمترین بازی‌ها، زنیت در روسیه میزبان فنرباغچه بود، در مسابقه رفت تیم ترکیه‌ای ۱-۰ پیروز میدان شده بود، زنیت در این مسابقه خیلی زود به گل نخست خود رسید. دقیقه چهارم بازی روی استپ سینه و پاس عالی سردار آزمون برای ازدوئف، تیم روسی به گل اول رسید.

دقیقه ۳۷ سردار در نقش گلزن ظاهر شد، یک سانتر از جناح چپ با ضربه سر دیدنی مهاجم ایرانی زنیت همراه شد و بازی ۲-۰ شد، نتیجه‌ای که حکم به صعود زنیت می‌داد، اما فنرباغچه پیش از پایان نیمه اول، با گل توپال، نتیجه را ۲-۱ کرد تا آنها تیم صعودکننده شوند.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۷۶ بود که سردار باز هم ناجی تیمش شد، این بار سماجت او در تقابل با مدافع حریف موثر واقع شد و زنیت به گل سوم و صعودبخش خود رسید تا راهی دور یک هشتم نهایی شود. سردار آزمون در ۱۸ بازی اروپایی، ۸ گل به ثمر رسانده است.

اما شب خوب ایرانی‌ها در اروپا، فقط در روسیه اتفاق نیفتاد. کمی آن طرف تر، دیناموزاگرب هم با برتری ۳-۰ راهی دور بعد شد. دیناموزاگرب در کرواسی ۳-۰ ویکنوریا پلژن را شکست داد و به مرحله یک هشتم راه یافت. در این دیدار صادق محرمی ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و ۱۷ پاس صحیح ارسال کرد. دینامو در مجموع ۴-۲ پیروز شد.

در دیگر بازی‌ها، آرسنال در خانه موفق شد شکست ۱-۰ در بلاروس را جبران کند و با برتری ۳-۰ مقابل باته بوریسف راهی دور بعد شود. در این مسابقه آرسنال در دقیقه چهارم با اشتباه حریف به گل نخست رسید. موستافی در دقیقه ۳۹ با ضربه سر بازی را ۲-۰ کرد و سپس پاپاستاتوپولوس در دقیقه ۶۰ بازی را ۳-۰ کرد.

فرانکفورت در آلمان دست به کار بزرگی زد و ۴-۱ شاختار را شکست داد تا در مجموع با برتری ۶-۳ به دور بعد برسد. ناپولی هم در بازی برگشت زوریخ را ۲-۰ شکست داد تا در مجموع دو مسابقه ۵-۱ پیروز شود.

سالزبورگ هم با حساب ۴-۰ کلاب بروژ را مغلوب ساخت تا در نهایت ۵-۲ پیروز شود. در این دیدار کاوه رضایی ۹۰ دقیقه روی نیمکت حضور داشت.

والنسیا هم در خانه خود ۱-۰ سلتیک را شکست داد تا مجموع با برتری ۳-۰ به دور یک هشتم برسد. ویارئال نیز در خانه خود بعد از تساوی ۱-۱ مقابل اسپورتینگ، با حساب ۲-۱ راهی دور بعد شد.

نظر شما