شناسهٔ خبر: 31316321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

خبر نوبخت از بودجه دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری تسنیم

معاون رئیس جمهور گفت: بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با ۵۲ طرح در هفت حوزه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان به تصویب هیات دولت رسیده است.

صاحب‌خبر -
 به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدباقر نوبخت در زاهدان اظهار داشت: این سفر به سیستان و بلوچستان با ۲ هدیه از سوی هیات وزیران و رئیس جمهوری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از سفری که معاون اول رئیس جمهوری در چند هفته قبل به سیستان و بلوچستان داشتند مقرر شد که ما یک برنامه کوتاه مدت حداکثر ۲ و نیم ساله تا پایان دولت دوازدهم برای شتاب بخشی به توسعه این استان طراحی کنیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: همچنین طرح ویژه‌ای برای مسکن محرومان داریم که موافقت نامه‌ای را با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی برای خانوار‌های کم درآمد و کسانی که ویژگی خاصی را که تعریف کردیم دارند ساخته می‌شود. مسکن محرومان در مدت زمان یک سال و در دهه فجر سال آینده افتتاح می‌شود.

نوبخت با اشاره به درآمد‌های ناشی از تفاوت قیمت ارز گفت: بدون تردید ما از بابت تفاوت قیمت ناشی از نرخ ارز هر ریالی که کسب کنیم جزء سیاست‌های دولت است که آن را دقیقا به خود مردم برگرداند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در چند ماه گذشته مابه تفاوت ارزی که برای خوراک پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و فولاد داشتیم به خود مردم در قالب بسته‌های جبرانی و حمایتی برگرداندیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر سیاستی برای سال آینده در این خصوص اعمال شود همه‌ی مابه تفاوت قیمت ارز به خود مردم برمی گردد.

وی ادامه داد: به طور نمونه ۱۴ میلیارد دلار برای سال آینده آنچه که در سالجاری در قالب بسته غذایی و حمایتی در حال اجرا داریم با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای ۲۵ قلم کالای اساسی مردم درنظر گرفتیم.

نوبخت تصریح کرد: اگر این به هر رقم دیگری به جای ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برسد مثلا به ارز نیمایی برسد ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید که تصمیم داریم همه‌ی آن‌ها را به خود مردم برگردانیم.

وی بیان کرد: چنانچه کالا‌ها با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان انجام شود در ارائه این اقلام از کالا‌های اساسی در حد ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه به صورت کالایی و غذایی در بین مردم توزیع خواهد

نظر شما