شناسهٔ خبر: 31315647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر صنعت خبر داد

صادرات ۷ میلیارد دلاری تولیدات معدنی/ ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور 700 میلیون تن است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارزش تولیدات معدنی کشور 20 میلیارد دلار است گفت: پارسال به ارزش 9 میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از 7 میلیارد دلار رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، رضا رحمانی امروز در مراسم احداث واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر، با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت توجه به معادن و صنایع مربوطه است، اظهار داشت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات کشور 20 میلیارد دلار است.

وی افزود: پارسال به ارزش 9 میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از 7 میلیارد دلار رسیده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز نهضت معدنی در کشور از سال آینده خبر داد و اظهار داشت: لازمه این نهضت اکتشاف، بهره‌برداری و ایجاد صنایع مربوطه است. 

وی با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می شود، گفت: در این زمینه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوری‌های جدید استقبال می شود. 

رحمانی اضافه کرد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور 700 میلیون تن است که از این میزان پارسال بیش از 400 میلیون تن برداشت شد. 

وی ادامه داد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه‌های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می‌شود. 

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون 400 پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود از این پهنه‌ها چند معادن مگاسایز ( ذخایر عظیم ) کشف شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت‌های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه‌گذاران دارد.

 

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/خ

نظر شما