شناسهٔ خبر: 31315386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان:

1490 گردشگر خارجی در استان سمنان اقامت کردند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در 10 ماهه امسال، یک هزار و 490 گردشگر خارجی در استان سمنان اقامت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مهدی جمال اظهار داشت: ترویج و توسعه گردشگری استان سمنان به مشارکت 42 دستگاه دولتی و بخش خصوصی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری استان بالاست، افزود: بیشترین میزان گردشگری استان سمنان در حال حاضر در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی، طبیعت‌گردی، ماجراجویانه، روستایی و عشایری و تجارت و بازرگانی است و باید به حوزه سلامت و ورزشی مبتنی بر طبیعت سوق پیدا کند.

جمال، تعداد تأسیسات گردشگری استان سمنان را 232 واحد شامل هتل، میهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، رستوران‌های بین‌راهی و ... عنوان کرد و گفت: در 10 ماهه امسال، 472 هزار و 557 گردشگر در استان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و 490 گردشگر خارجی در استان سمنان اقامت کردند، گفت: بیشتر این گردشگران از کشورهای آلمان، ترکیه، ایتالیا، چین و هند به استان سمنان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کل اقامتی استان سمنان دو هزار و 748 تخت است، افزود: 65 درصد ظرفیت اقامتی استان در 10 ماهه امسال اشغال شد و بیشتر مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ارزان‌قیمت است.

جمال خواستار تعیین محور توسعه گردشگری استان با تعیین محصول گردشگری سلامت، ورزشی، طبیعت‌گردی و فرهنگی، آموزش نیروی انسانی شاغل در این صنعت و جوامع بومی و محلی برای برخورد مناسب با گردشگران، توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و فرهنگی و حرفه‌ای استان و بازاریابی محصول محور و تعیین و تعریف بازارهای مبدأ سفر استان شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان خواستار ارائه آمار و اطلاعات به‌روز دستگاه‌های اجرایی به این اداره کل، استفاده از صنایع‌دستی بومی استان و تقویت بودجه‌های ملی و استانی گردشگری شد.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما