شناسهٔ خبر: 31315385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری هرمزگان:

حفظ وحدت عاملی مهم جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان است

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور، گفت: حفظ وحدت و انسجام عاملی مهم جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییسان سابق و جدید و دادگستری شهرستان بندرخمیر، اظهار داشت: در حال حاضر ایران اسلامی در نتیجه هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری در نهایت صلابت، ثبات و امنیت است.
وی افزود: شاخص امنیت از اهمیت ویژه ای در جهت سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
حجت الاسلام اکبری در این مراسم بر نقش و جایگاه مهم و مؤثر علماء تشیع و تسنن در جهت حفظ هوشیاری ، پرهیز از انحراف های فکری و جلوگیری از گرایش به تعصب های قومی و مذهبی ،به منظور ارتقاء ضریب امنیت و سرعت بخشیدن به رشد و توسعه همه جانبه استان تأکید کرد.
رییس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: پیشگیری و مقابله با جرایم ،پیگیری حقوق بیت المال و حفظ و حراست از منابع ملی اولویت دستگاه قضایی استان است و صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و زمین های ملی وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم و مسوولان می باشد.
حجت الاسلام اکبری سه شاخص سرعت در رسیدگی، کاهش موجودی پرونده های قضایی و دستیابی به زمان متعارف در نرخ رسیدگی را به عنوان مهمترین معیارها در سنجش عملکرد مطلوب هر واحد قضایی عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت: براساس قانون در برخی از حوزه های قضایی بنا بر تشخیص و صلاحدید ریاست قوه قضائیه و مطابق با قانون، سیستم دادگاه عمومی شهرستان برقرار گردیده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس حوزه قضایی شهرستان بندر خمیر نیز مشمول اجرای این قانون شده و بدین ترتیب، از این پس مصطفی خدابنده لو به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی و رئیس حوزه قضایی بندرخمیر منصوب و عهده دار انجام وظایف قانونی خود خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم مصطفی خدابنده لو به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی و رئیس حوزه قضایی شهرستان بندر خمیر منصوب و با اهدای لوح سپاس از تلاش های علی مقدم طاهری رئیس سابق این حوزه قضایی تقدیر و تشکر شد.
شهرستان بندرخمیر در 70 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048

نظر شما