شناسهٔ خبر: 31315371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان:

نمایشگاه «کرنش به حافظ» در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: نمایشگاه آثار طراحی «گونتر اوکر» با نام «کرنش به حافظ» در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تمیزی عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه آثار طراحی «گونتر اوکر» با عنوان «کرنش به حافظ» اظهار داشت: هیچ رویدادی در هیچ شهری جهانی نمی شود مگر اینکه رسانه ها پای کار باشند، امروز آنچه در دنیا در حال شکوفایی است دیپلماسی فرهنگی است که باید بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی  ادامه داد: در واقع دیپلماسی سیاسی به تنهایی کارآمد نیست و دیپلماسی فرهنگی نیز باید در کنار آن قرار بگیرد تا به موفقیت در این زمینه دست پیدا کنیم.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه به احترام حضرت حافظ برپا شده است، «گونتر اوکر» یکی از هنرمندان آلمانی است که پس از گوته شاعر نامی این کشور بسیار تحت تاثیر حافظ بوده است و یک اثر از آثار این هنرمند نیز به موزه هنرهای معاصر اهداءخواهد شد. 

در ادامه رئیس شرکت فرهنگ و هنر آلمان با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب شکوفایی ارتباطات می شود، تصریح کرد: زمانی برپایی نمایشگاه «تونی کرگ» هنرمند  مجسمه ساز انگلیسی - آلمانی در اصفهان آقای اوکر نیز در اصفهان  حضور داشت و پس از بازدید از آثار تاریخی اصفهان با شگفتی ابراز داشت که رنگ آمیزی معماری و هنر اصفهان یکی از پرقدرترین هنرهای دنیا است و این رنگ آمیزی وی را تحت تاثیر قرار داده است.

کامبیز درمبخش افزود: بر این اساس تعدادی از آثار حافظ به وی سپرده شد و اوکر ۴۲ اثر هنری را در مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به نام «بهشت من» ایجاد کرد تا در اصفهان به نمایش دربیاید.

درمبخش با اشاره به اینکه اوکر یک کار تکی برای اصفهان ساخته است که به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهداء شده است، تصریح کرد: هیچکدام یک از کارهای این هنرمند آلمانی با قلم مو نبوده است بلکه  با انگشت انجام شده و این نمایشگاه طی سه سال احتمالا در اکثر شهرهای اروپایی نمایش داده‌ خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه پروژه انسان، هنر و کهکشان نیز در اصفهان برگزار می شود، گفت: این پروژه اول در برلین پیاده شده و امروز نیز در اصفهان برگزار می شود، تعداد زیادی از کشورهای دنیا نیز درخواست برای برپایی این پروژه دارند که در دست بررسی است.

در ادامه یوبنسکی مدیر اجرایی نمایشگاه «کرنش به حافظ» در اصفهان گفت: خوشحالم که نمایشگاه کرنش به حافظ در ساختمانی تاریخی در اصفهان برگزار می شود، با توجه به اینکه آثار اوکر تعداد گسترده‌ای بودند آثار خاصی از او به این نمایشگاه آورده شده است و به شدت به دنبال این موضوع بودیم که از بیرون و داخل این فضا به درستی استفاده کنیم، در این راستا به نظر می رسد که موزه هنرهای معاصر برای احترام به آثاری درباره حافظ مناسب است.

وی افزود: ایران و آلمان از نظر تاریخ و فرهنگ شبیه به هم هستند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای غلبه بر فاصله جغرافیایی این دو کشور کمک کننده است تا از طریق زبان هنر مردمان این دو کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

نظر شما