شناسهٔ خبر: 31315289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر علوم:

دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور ورودکنند/لزوم ماموریت گرایی دانشگاهها

یزد ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه ما این است که دانشگاه ها به موضوع حل مسائل کشور ورود کنند و در این راستا مباحث اجتماعی به شکل ویژه مدنظر ما قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی امشب در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار داشت: آموزش عالی کشور با وجود نقدهایی که وجود دارد و این نقدها پذیرفتنی است، اما بخشی از وظایف خود را در ۴۰ سال گذشته با امکانات و شرایطی که داشت، خوب انجام داد و تربیت نیروی انسانی به خوبی انجام شده است.

وی افزود: اینکه امروز نیاز به کارشناس خارجی نداشته ایم، نشان از فعالیت خوب مراکز آموزش عالی است البته انتظارات بیش از این اینهاست و این طبیعی است و لازم است تحولات خوبی در تربیت نیروی انسانی با تحولات دنیا ببینیم.

غلامی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش نیز تحولات خوبی در مراکز آموزش عالی کشورمان صورت گرفته و تولیدات علمی که انجام شده، قابل قبول بوده و تا جایی که ظرفیت ها اجازه می داده، به ثمر نشسته است.

وزیر علوم ادامه داد: گرچه رسم شده که عده ای فقط نیمه خالی لیوان را می بینند، اما واقعیت این است که نیمه پر لیوان هم ملموس است و امیدواریم دیگران نیز توجه به بخش های خوب دستاوردها نیز داشته باشند زیرا طبیعی است که اگر بخواهیم خود را با سایر کشورها مقایسه کنیم، در برخی زمینه ها کمبودها و نقص هایی وجود دارد اما باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: در حوزه کارآفرینی و حرکت به سمت اشتغال نیز اتفاقات خوبی در استانها رخ داده و یزد دارنده یکی از بهترین و فعالترین پارکهای علم و فناوری کشور را دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: باید روی اشتغال پایدار در کشور حساب کنیم که شرکت های دانش بنیان در این مسیر حرکت می کنند بنابراین باید حمایت شوند.

وزیر علوم تصریح کرد: نگاه دیگری که داریم، بحث ورود دانشگاه ها به حل مسائل کشور است که یکی از آنها ورود به بحث اشتغال و مسائل اجتماعی است که این دو به صورت عام پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می توان بسیاری از فعالیت های دانش بنیان و حوزه فناوری را به بخش خصوصی واگذار کرد، افزود: در این راستا شرکت های قوی بسیار داریم و باید بتوانیم از ظرفیت ها آنها در این حوزه به درستی استفاده کنیم.

غلامی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی مراکز آموزش عالی نیز بیان کرد: در این زمینه اقداماتی در دست اجراست که با همراهی مسئولان ارشد استانها اقدامات را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: در بحث ساماندهی، ماموریت گرا کردن مراکز آموزشی را مدنظر قرار داریم به ویژه در حوزه توسعه رشته های دانشگاهی و معتقدیم باید نگاه به آینده و برنامه های درازمدت جدی تر باشد.

نظر شما