شناسهٔ خبر: 31315202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

از طلسم غربی‌ها تا گروه‌های مرگ

هر آنچه باید از لیگ قهرمانان آسیا بدانید

با اتمام مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 8 تیم دیگر به جمع تیم‌های مرحله گروهی این رقابت‌ها اضافه شدند تا جداول هشت‌گانه لیگ قهرمانان 2019 تکمیل شود. حالا می‌توان نگاه دقیق‌تری به فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن اکنون سه نماینده ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند و سایپا نتوانست از مرحله پلی آف عبور کند.

 آغاز رقابت‌ها

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از 13 اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و در تاریخ 3 آذر 1398 با برگزاری بازی برگشت فینال به اتمام خواهد رسید.

 ایران، یک سهمیه کمتر

فصل گذشته فوتبال ایران 4 نماینده در مرحله گروهی رقابت‌ها داشت اما با حذف سایپا در مرحله پلی‌آف در دوره جدید رقابت‌ها، لیگ برتر کشورمان 3 نماینده در مرحله گروهی خواهد داشت؛ استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن. در منطقه شرق آسیا، 3 کشور کره‌جنوبی، ژاپن و چین 4 نماینده در مرحله گروهی دارند تا با قدرت کامل در این مرحله حضور داشته باشند اما در منطقه غرب شرایط متفاوت است و تنها عربستان توانسته 4 سهمیه کسب کند و شرایط برای دیگر تیم‌ها متفاوت است و ایران، قطر و امارات 3 سهمیه دارند.

 گروه‌های مرگ

فدراسیون فوتبال آسیا در سیدبندی‌ها تصمیم عجیبی داشت و همین موضوع باعث شده تا گروه‌های سخت زیادی داشته باشیم. در منطقه غرب حضور همزمان پرسپولیس،پاختاکور ازبکستان، السد و الاهلی عربستان در یک گروه کنار گروه عجیب الهلال، الدحیل، العین و استقلال 2 گروه سخت منطقه غرب هستند. در منطقه شرق 2 گروه ۶ و ۸ دشوارتر از دیگر گروه‌هاست و 4 نماینده از 4 کشور قدرتمند منطقه یعنی کره، ژاپن، چین و استرالیا را شامل می‌شود تا شاهد 2 گروه سخت نیز در این منطقه باشیم.

 طلسم غربی‌ها

آخرین بار که یک تیم از منطقه غرب آسیا قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده به سال 2011 برمی‌گردد؛ جایی که السد عربستان در فینال چونبوک کره را در مجموع 2 بازی رفت و برگشت و در ضربات پنالتی شکست داد و قهرمان شد. بعد از آن، تیم‌هایی که قهرمان آسیا شدند همگی متعلق به شرق آسیا و کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین و استرالیا بودند. بعد از سال 2011، تیم‌هایی که قهرمان آسیا شدند همگی متعلق به شرق آسیا و کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین و استرالیا بودند و 7 دوره متوالی است که نمایندگان شرق آسیا قهرمان لیگ قهرمانان در قاره کهن می‌شوند و حالا تیم‌های غرب آسیا همه یک هدف مشترک دارند و آن هم پایان این طلسم 7 ساله است.

 گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا

گروه یک: الوصل امارات، الزورا عراق، ذوب‌آهن، النصر

گروه 2: الاتحاد عربستان، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، الریان عربستان

گروه 3: الدحیل قطر، الهلال عربستان، العین امارات، استقلال

گروه 4: پرسپولیس، السد قطر، الاهلی عربستان، پاختاکور ازبکستان

گروه 5: ژیونگنام کره‌جنوبی، جوهور دارلتعظیم سنگاپور، کاشیما ژاپن، شاندونگ چین

گروه 6: گوانگژو چین، دائجو کره‌جنوبی، ملبورن کره‌جنوبی، سانفریس هیروشیما ژاپن

گروه 7: اوراواردز ژاپن، پکن‌گوان چین، چونبوک کره‌جنوبی، بوریرام تایلند

گروه 8: سیدنی استرالیا، کاوازاکی ژاپن، شانگهای اس‌ای‌پی‌جی چین، اولسان کره جنوبی

نظر شما