شناسهٔ خبر: 31315170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

ایران نقش برجسته ای در حوزه سلامت منطقه دارد

رئیسی در مراسم اهدای لوح ریشه کنی بیماری تراخم گفت: دریافت این لوح حاصل ۴۰ سال شبکه سازی در حوزه سلامت کشور است و هم اکنون ایران نقش برجسته ای در حوزه سلامت منطقه دارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری شبستان: علیرضا رئیسی در مراسم دریافت گواهی موفقیت ایران در مهار تراخم از سوی سازمان بهداشت جهانی که در بیمارستان فارابی تهران و با حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی برگزار شد گفت: امروز روز بزرگی در حوزه سلامت برای ایران است و من این جایزه را از طرف اساتیدی مانند دکتر خدادوست و شمس می گیرم که ۴۰ سال در ایران برای طراحی و ایجاد شبکه بهداشت و درمان تلاش کردند.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در شبکه بهداشت و درمان ایران هم اکنون بیش از  ۱۸ هزار خانه سلامت، ۲۷۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار پایگاه سلامت و ۳۰ هزار بهورز در حال فعالیت هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا همجنان در معرض ابتلا به این بیماری هستند و کشورهای ایران، عمان و مراکش جزو ۸ کشوری هستند که تاکنون توانسته اند گواهی ریشه کنی بیماری تراخم را کسب کنند.

 

رئیسی گفت: برنامه سازمان بهداشت جهانی، کنترل تراخم تا سال ۲۰۲۰ بوده است ولی پیش بینی می شود سازمان بهداشت جهانی بتواند به ۸۰ درصد اهداف خود در کنترل این بیماری در دنیا دست یابد، در حالی که ایران سال ها قبل توانست این بیماری را کنترل نماید و این نشان از قدرت شبکه بهداشت و نظام سلامت ایران است. به طوری که هم اکنون حتی با یک مورد تراخم نیز روبرو نیستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: کشورهای سودان، سومالی، پاکستان و مصر همچنان درگیر این بیماری هستند. و در افغانستان نیز برنامه ای برای کنترل این بیماری وجود ندارد.

نظر شما