شناسهٔ خبر: 31314320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در بندرعباس برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «رضا کمالی زرکانی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این آیین تمسک به قرآن و عترت را تنها راه نجات و سعادت بشر دانست و اظهار کرد: دوره های آموزشی و مسابقات قرآن نقش موثری در هدایت جامعه به سمت فلاح و رستگاری دارد.

 

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با دشمن در جنگ نرم، در زمینه ترویج فرهنگ انس با قرآن و نشر آموزه های قرآنی در کنار تبیین معارف و سیره اهل بیت(ع) بیش از پیش برنامه داشته لاشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به رقابت بیش از هزار و 200 نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان استان در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی مدهامتان، تصریح کرد: با توجه به شرایط ثبت نام در این دوره که از طریق مراجعه به سامانه صورت گرفته، این تعداد از اعضای کانون های مساجد موفق به شرکت در مسابقات شده اند.

 

 

وی اهتمام جدی کانون ها به تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان را مایه مسرت و دلگرمی برشمرد و تاکید کرد: هر کدام از اعضای کانون ها باید بتواند یک نفر دیگر را با رفتار خود جذب مسجد کند.

 

کمالی زرکانی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان همواره در بخش های مختلف ازجمله میزبانی از برنامه های کشور نظیر سه دوره جشنواره سرود رضوی کانون های مساجد کشور و یک دوره مدهامتان سراسری و همچنین رشته های تئاتر و سرود خوش درخشیده اند که این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز با بیان اینکه 33 هزار نفر در سطح کشور در مسابقات قرآنی مدهامتان ثبت نام کردند، گفت: سهم استان هرمزگان از این شمار، هزار و 220 نفر است.

 

 

وی با اشاره به 13 سال برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، افزود: امسال برای نخستین بار از طریق ثبت نام در سامانه اعضای کانون های فرهنگی هنری در مسابقات قرآنی مدهامتان نام نویسی کردند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، اضافه شدن رده سنی کودک و نوجوان به جشنواره مدهامتان را از ویژگی های برجسته جشنواره سیزدهم برشمرد و عنوان کرد: در گذشته از برترین های قرآنی ادارات و نهادهای مختلف در مدهامتان استفاده می شد که امسال با تدابیر اندیشیده شده تنها اعضای کانون های مساجد می توانستند در این رخداد شرکت کنند.

 

 

وی تصریح کرد: شاید به جهت حذف شدن چهره های برتر قرآنی، مقداری کیفیت مسابقات کاهش پیدا کند اما این اتفاق منجر به تقویت بخش قرآنی کانون ها و شناسایی و معرفی استعدادهای جدید به جامعه قرآنی خواهد شد.

 

مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با معرفی برترین ها در دو بخش برادران و خواهران و دو رده سنی شش تا 16 سال و 16 سال به بالا به کار خود پایان داد.

 

شرکت کنندگان در مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در حسینیه عاشقان ثارالله با امضای طومار الکترونیکی به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب لبیک گفتند.

 

برترین های این مرحله به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

 

 

 

نظر شما