شناسهٔ خبر: 31313987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲ هکتار از شهرک گلخانه‌ای کوهدشت زیر کشت می‌رود

R41450/P/S6,72/CT1

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: ۲هکتار از مساحت شهرک گلخانه‌ای شهرستان کوهدشت در اردیبهشت۹۸ زیر کشت می‌رود.

صاحب‌خبر -

سیدعلی نادر دهقانی الوار در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شهرک گلخانه‌ای کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در این شهرستان یکی از مجموعه‌های آموزشی، ترویجی و تجاری بوده که با هدف آموزش و ایجاد الگوی موفق کشت در حال تکمیل است.

وی افزود: کل مساحت شهرک گلخانه‌ای کوهدشت 10.5 هکتار بوده و قرار است 3 محصول گوجه‌فرنگی، توت و گل رز هلندی در این مجموعه کشت شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: در مجموع برای پروژه شهرک گلخانه‌ای کوهدشت در حدود 20میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و به‌غیر از گلخانه سیستم سورتینگ، بسته‌بندی و تولید نشا نیز در این مرکز مستقر می‌شود.

وی بیان کرد: از مبلغ 20میلیارد تومان شهرک گلخانه‌ای کوهدشت قرار بود که 15میلیارد تومان تسهیلات اخذ شود، اما متأسفانه 13.300میلیارد تومان را تصویب کردند، جهاد دانشگاهی هفت‌میلیارد تومان در این مجتمع برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه کرده‌است.

دهقانی گفت: گازرسانی، آب‌رسانی و برق‌رسانی به شهرک گلخانه‌ای کوهدشت تکمیل‌شده و امیدواریم که 2هکتار از مساحت این مجتمع را برای اردیبهشت98 به سطح زیر کشت ببریم.

انتهای پیام/ش

نظر شما