شناسهٔ خبر: 31313844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

اطلاع‌رسانی درست در مواقع بحران تسهیل‌گر خواهد بود

مدیرعامل هلال احمر استان کردستان گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در مدیریت بحران‌ دارند چرا که اطلاع‌رسانی درست در چنین مواقعی تسهیلگر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدباقر محمدی در جریان بازدید از خبرگزاری فارس استان، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کار هلال احمر در راستای کاهش آسیب و مدیریت بحران، همراهی و اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان اضافه کرد: اگر اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح باشد می‌تواند به یک منطقه بحران‌زده آرامش دهد و محیط را برای امدادگران در زمینه ارائه خدمات امدادی بهتر فراهم می‌سازد.

وی گفت: این طبیعت بحران است که با خودش التهاب و بی‌نظمی می‌آورد و مشکلات و آسیب‌های زیادی با خود می‌آورد.

محمدی اظهار داشت: یک طرف از کار هلال احمر امداد و نجات است که البته یک بازه زمانی طلایی برای آن در نظرگرفته شده است.

به گفته وی، بحران‌ها در انواع خود جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بشر است و روز به روز بر تنوع و تعدد آنها اضافه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: رسانه‌های جمعی نقش انکارناپذیری در جامعه دارند و این نقش در مواقع بروز بحران‌ از جنبه‌های مثبت و منفی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که رسانه با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع می‌تواند کمک شایانی به گروه‌های امداد و نجات داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی اگر به وسیله رسانه‌های موردوثوقی مانند خبرگزاری فارس انجام شود مورد اعتماد بیشتر مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اگر اطلاع‌رسانی اولیه در مواقع بحران به درستی انجام شود، نقش مهمی در تسهیل انجام کارهای امدادی خواهد داشت اما اگر  اطلاعات نادرستی به مردم برسد موجب نگرانی و تلاطم بیشتر در جامعه خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش مناسب قبل و بعد از هر بحرانی از طریق رسانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بحران و کاهش خسارت‌های جانی و مالی مردم باشد.

وی در ادامه از خبرگزاری فارس به عنوان رسانه‌ همیشه همراه هلال احمر نام برد و گفت: در طول 25 سال خدمت در این جمعیت، خبرگزاری فارس یکی از رسانه‌های همراه مجموعه هلال احمر بوده است.

محمدی گفت: حضور خبرگزاری فارس در کنار جمعیت هلال احمر تنها در شرایط عادی نیست بلکه در زمان بحران‌ هم همیشه حضور پررنگ و تاثیرگذاری در کنار گروه‌های امداد و نجات ایفا کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما